گفت ميخواهد تصاوير را ويرايش كند
مانند آنچه ديده بود در رايانه انجام ميدهم
گفتم فتوشاپ برنامه دشواريست
از همان «نقاشي» ويندوز استفاده كن (Paint)
يكي دو روز كه گذشت
ديروز عصر
اين فايل را با كولديسك برايم آورد:
دوربين ديجيتال كوچك را برداشته
همانكه دست دوم برايشان خريدهام
تا دست از گوشي موبايل من بردارند
براي عكس گرفتن
تصوير گرفته
با كابل usb متصل
به رايانه منتقل كرده
در رايانه ويرايش نموده
متن و نماد اضافه كرده
به نرمافزار Word برده
داستان نگاريده
تايپ هم از خودش
دهانگشتي
صفحهبندي هم كرده است
نتيجه اين شده كه ديديد!
من يازده سالم كه بود
كجا ميتوانستم چنين كارهايي انجام دهم؟!
حتي يك دهم اين را
حالا اگر اين كودك
امثال اين كودكان
نسلي كه با آن مواجه هستيم...
اگر ما سيسالگي توانستيم كار الف را انجام دهيم
و در چهلسالگي مهارت ب را يافتيم
اين نسل
آيا اين نسل نبايد در بيستسالگي هم به الف مسلّط باشد و هم ب
فارغ از اينكه الف و ب چه باشد؛
علوم انساني يا مهندسي
ديني يا فني!
اين نسل را بايد قدر دانست
اينها خيلي توانمندند
آموزش و پرورش مسئول است
و اگر قادر نيست
خانوادهها
ما پدر و مادرها چطور بايد از اين توانمندي استفاده كنيم؟!
قَالَ عَلِيُّ بْنُ شُعَيْبٍ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع فَقَالَ لِي: «...أَحْسِنُوا جِوَارَ النِّعَمِ فَإِنَّهَا وَحْشِيَّةٌ مَا نَأَتْ عَنْ قَوْمٍ فَعَادَتْ إِلَيْهِم...»
امام رضا(ع): وقتي نعمتي به شما رسيد قدر آن را كاملاً بدانيد كه نعمت گريزپا است، وقتي از دست رفت ديگر بازنميگردد! (تحف العقول، ص448)