به نام خدا

در پارسي‌بلاگمقاله ‌مان براي همايش مان

يكشنبه ۷ فروردين ۹۰ - ۸:۲۶ عصر

اين همايش را يك‌جور
مالِ خودم احساس مي‌كنم
يعني مالِ همه دوستان و هم‌طريقي‌هاي خودمان

كار نوشتن مقاله تمام شد
با همان استانداردي كه مطالبه شده بود
در برنامه كاري‌ام نبود اين كار
يعني مقاله براي همايش‌ها نوشتن را در دستور كارم هرگز نداشتم
اين اولين بار بود
اين همايش خيلي مهم بود
اولويتي برايم داشت
كه بايد شركت مي‌جستم
با تمام ناتواني‌هايي كه هنوز در خود سراغ دارم
و بحمدالله خوب بود
امروز تمام شد و ايميل كردم متن كاملش را
چكيده قبلاً تأييد شده بود
هيئت علمي همايش ديده بود و نظر داده
و تأييد چكيده تشويق‌مان كرد
بنده و دوستي كه در اين مسير بسيار مفيد بود همكاري‌اش
يك مقاله مشترك است
كه چكيده‌اش را اين‌جا مي‌گذارم

تحليل چگونگي كاربست ارزش‌هاي ديني در روش‌شناسي علوم؛
مطالعه موردي انديشه‌هاي استاد حسيني الهاشمي(ره) در فلسفه نظام ولايت

استاد سيد منيرالدين حسيني الهاشمي(ره) براي كاربست ارزش‌هاي الهي در مباني روش‌شناسي علوم، تلاش نموده با مبنا قرار دادن «عقل متعبّد» بر اساس تبعيّت از روش انبياء و تعريف آن به «تسليم بودن عقل نسبت به دعوت انبياء» در توليد روش، به «روش متعبّد» دست يابد. روش متعبّد نه تنها با لحاظ تقدّمِ «ارزش‌ها» بر «شيوه تفكر» مي‌تواند «حجيّت» خود را اثبات نمايد كه به‌كارگيري آن در توليد علم به «حجيّت علم» نيز مي‌انجامد.
اين مقاله درصدد است چگونگيِ دستيابي به «حجيّت» در علم را مبتني بر حاكم شدن «ارزش» بر «روش»، بر اساس اعلام عجز و ناتواني عقل و شروع بحث از «اصول انكارناپذير؛ تغاير، تغيير و سنجش» تفسير نمايد و نشان دهد چگونه با لحاظ يك «مبدأ جبريِ» ناشي از «ادراكات تبعي» در «ظرفيت اوليه» و حاكم نمودن «عقل عمل» بر «عقل نظر» و به تبع آن حاكم شدن «جهت» بر «حركت»، مي‌توان علاوه بر تحليل «اختيار»، ملاك «حجيّت روش» را به تبع روش انبياء الهي كه «تسليم به وحي» و سپس «تعجيز با آيات» بوده، با «حفظ جهت» در سه عنوان «تسليم»، «بذل جُهد اجتماعي» و «استمرار تاريخي» تعريف نمود.

كار سنگيني داشت تحقيقات كتابخانه‌اي آن
سال‌ها به كتابخانه تخصصي فلسفه و كلام سر نزده
براي اين مقاله چند روز آن‌جا اطراق كردم
براي اين مقاله 9 منبع فارسي مورد استفاده قرار گرفت؛
اصول فلسفه علامه و الهيات شفاي شهيد مطهري
و مجموعه‌اي از مباحث استاد حسيني(ره)؛
فلسفه اصالت تعلق، اصولِ فلسفي برنامه‌ريزي، راندمانِ عرفان، فلسفه، فقاهت، مباني نظام فكري
بررسي جداول طبقه‌بندي آموزشي چگونگي اسلامي‌شدن مهندسي توسعه نظام اجتماعي
مباني اصول فقه احكام حكومتي و دوره دوم اصالت تعلّق

و 7 منبع عربي؛
اسرارالآيات، المبدأ و المعاد، الشواهدالربوبية و أسفار صدرالمتألهين
فصول منتزعة فارابي، شرح إشارات شيخ‌الرئيس
و شرح منظومه ملاهادي سبزواري


مطلب بعدي: اجرت المثل! مطلب قبلي: سرفصل مهندسي شبكه مجازي

نظرات

حسن: چي كار :)
دوشنبه ۸ فروردين ۹۰ - ۱۰:۳۴ صبح
پاسخ: (: بازجويي راه‌هاي بهتري هم دارد، استنطاق كردن به اين راحتي نوبر است حكماً :)
حسن:

حالا كه كارتان تمام شده مي خواهيد چه كنيد حوصله تان سر نمي ره تنهايي در قم ؟

حداقل برويد تهران پيش خانواده

دوشنبه ۸ فروردين ۹۰ - ۱۰:۱۴ صبح
پاسخ: كار ما تمامي ندارد، از يكي كه فارغ مي‌شويم، يكي ديگر در چنته هست! مشغول كاري ديگر هستم.
فاطمي:


خلاصه اش كه خيلي جالب است

بنده خيلي دوست دارم كاملش را بخوانم

البته اگر اجازه بفرماييد

منابع هم عالي ست فكر كنم اول شويد

مشخص است كه خيلي كار برده و خيلي زحمت كشيده ايد

خسته نباشيد :)

دوشنبه ۸ فروردين ۹۰ - ۹:۱۲ صبح
پاسخ: تشكر :)
بازگشتنسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ شايد سخن حق سال نشر13نوشته‌هاي وبلاگ بر اساس سال برچسب‌ها33نوشته‌هاي وبلاگ بر اساس برچسب بيشترين نظر32نوشته‌هاي وبلاگ با بيشترين تعداد نظر
صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها721طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها65براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها22همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگ922با استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها1چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها7تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي60تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ862نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
تماس پيامك ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN