به نام خدا
در دو سوي نمودار، «حوزه» و «نظام» ديده ميشوند كه هر كدام لايههاي خود را در معرض ارتباط با يكديگر قرار ميدهند. نظام عملكردهايي دارد كه در ساختار نهادهاي آن تعريف شدهاند و براي انجام درست آنها مطالباتي از حوزه دارد. حوزه نيز نيروي انساني خود را در ساختاري سازمانيافته حول موضوعاتي آموزش ميدهد. اگر نيروهاي انساني حوزوي متناسب با مطالبات نظام شناسايي شوند و آموزش نيز، چرخه تأمين مطالبات نظام از حوزه شكل ميگيرد.
مدليست كه ميپنداشتم ميتواند نظام و حوزه را با هم هماهنگ نمايد و توان و انرژيشان را در خدمت يكديگر قرار دهد. پس از ديدار مقام معظم رهبري در سال ۱۳۸۹ با طلاب و فضلاي حوزه علميه قم كه بحث خدمات متقابل نظام و حوزه را طرح فرمودند، ذهنم پيوسته مشغول اين مطلب بود و دنبال راهكارهايي ميگشتم. قبلتر از اين نمودار، طرحهايي را مكتوب كرده تقديم نموده بودم كه اصلاً مورد توجه قرار نگرفت. اينبار در قالب اين نمودار، اين چرخه را طراحي كردم. خداي را سپاس.
خود واقعي را تنها در آينه ميتوان ديد، آينه باشيد و اشتباهاتم را ذيلاً متذکّر شويد:
صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت
نوشتهها986طرحها، برنامهها و نوشتهها
مكانها75براي چه جاهايي نوشتم
زمانها30همه سالهايي كه نوشتم
جستجودستيابي به نوشتهها از طريق جستجو
وبلاگ1387با استفاده از سامانه پارسيبلاگ
نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليتها
آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن
سايتها23معرفي سايتهاي طراحي شده
نرمافزارها36سورس نرمافزارهاي خودم
معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او
فونتهاي فارسي60تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشتههايم استفاده شده است
بايگاني وبلاگ1375نسخه محلّي از نوشتههاي وبلاگ
خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجرهساز
خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجرهساز
فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
تماس
پيامك
ايميل
ذخيره