شاخصها در دو دسته كلّي مصرف فرهنگي و امور فرهنگي طبقهبندي شدهاند. مصرف فرهنگي شامل سرفصلهايي مانند: مطالعه، مشاهده برنامههاي تصويري، شنيدن برنامههاي صوتي، ورزش و بازي ميشود. امور فرهنگي نيز يازده بخش: روابط درون خانوادگي، روابط با خويشاوندان، تعادل اقتصادي، صدقات، مبرّات و نذورات، فرهنگ مذهبي، فرهنگ سياسي، حضور در اماكن مذهبي، تعهّد بر قول و قرار، مصرف خوشبوكنندهها، اعتياد و اعتماد اجتماعي.
اين عناوين را من انتخاب نكردهام. شاخصها وجود داشتند، در گزارشات آماري ارائه شده. من فقط پس از مطالعه ارقام و اعداد، سعي كردم دستهبندي آنها را بهتر كنم. شاخصها را استخراج نموده، طبقهبندي آن را به انجام رساندم. هدف چه بود؟ اينكه پس از جمعآوري تمامي شاخصها، پارهاي از مهمترينها را برگزينيم و اطلاعات آنها را صرفاً جمع كرده، ارزيابي وضعيت فرهنگي را به انجام رسانيم.
ذيلاً آنچه قلباً ميپنداريد كتباً بنگاريد. حكماً دانستن آن ياريگر خواهد بود مرمرا:

عالي
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
من روي فرهنگ عمومي افغانستان كار مي كنم و اين مطلب را مفيد يافتم.
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
سپاس
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱