خواستههاي كارفرما در چند سرفصل اصلي خلاصه شده است: خدمات مورد نظر، بانكهاي اطلاعات و نظارت.
اولين گام ورود به توليد يك نرمافزار «فهميدن خواستههاي كارفرما»ست. اگر چه اين فهميدن نيازمند «شنيدن خواستههاي كارفرما»ست، ولي همه آن نيست. كثيراًمّا مشاهده شده كارفرما خواستههاي خود را بيان كرده و پيمانكار نيز مدعيست پروژه را فهميده، ولي كار آن نبوده كه خواسته شده. بعد از پيادهسازي يا در انحاي آن، طرفين متوجه اين اختلاف نظر گشتهاند. لذا هر فهمي بايد يكبار تست شود. به اين نحو كه پيمانكار آنچه را فهميده بازگو كند و كارفرما تأييد نمايد آنچه پيمانكار ميگويد همان است كه وي خواسته است. نمودار حاضر نتيجه همين فرآيند است. آنچه از نماينده كارفرما شنيدم را خلاصه نمودم و بِدو عرضه، تا ارزيابي كند و با آنچه گفته بسنجد. پس از تأييد ايشان، تگهايي اضافه نمودم كه بيان ميكند هر بخش از خواستههاي كارفرما در كدام قسمت از نرمافزار، پوشش داده شده و تأمين ميگردد.
اين نوشته را ميتوانيد به صورت رايگان از لينكهاي روبهرو دريافت نماييد.
دانلود: ۱۵۷۹ بار
از خواندن يادداشتهاي شما بسيار استفاده ميكنم. از نوشتن نظرتان دريغ نفرماييد: