معلم خوبي دارند
خدا حفظش كند
امروز كه از مدرسه آمد
اين مشقها را داشت:
ايده خوبيست
تأثيرگذار
خيلي جدّي گرفته بود
بالاخره معلم گفته است
مشقي كه بايد انجام دهد!
قال مولانا (ع): «إِذَا وَصَلَتْ إِلَيْكُمْ أَطْرَافُ النِّعَمِ، فَلَا تُنَفِّرُوا أَقْصَاهَا بِقِلَّةِ الشُّكْرِ» (نهجالبلاغه، ح13)
زمانى كه مقدمات نعمتها به شما رسيد، نهايت آن را با كمى شكر از خود مرانيد. (ترجمه انصاريان)
نظرات
نوري: ما هم يك معلم خيلي خوب داشتيم حيف كه بازنشسته شدن خانم شاهپوري معلم كلاس پنجم،خدا حفظشون كنه...هرروز چند آيه قران برامون پخش مي كردن و يك حديث اول كلاس روي تخته مي نوشتن و هركس حفظ ميكرد امتياز داشت... اينطوري تو اون سال خيلي از ما جز 30 و 29 رو حفظ شديم و هممون حداقل چهل حديث حفظ بوديم.يادشون بخير
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ صبح
پاسخ: بله، معلم خوب نعمت بزرگيست. ولي... ولي وقتي داشتن ماشين شاسيبلند ارزش ميشود، خانه بزرگ ارزش ميشود، مبلمان گرانقيمت ارزش ميشود، وقتي خواستگار خانه طرف ميآيد نگاهش به اموال صاحبخانه است، وقتي «بزرگان دين» هم تجملات و تشريفات را به رسميت ميشناسند، درآمد ميشود معيار و ملاك برتري آدمها. در چنين جامعهاي معلم تحقير ميشود، زيرا درآمد كمي دارد. آنوقت همهمان ميفهميم كه فلاني اگر معلم خوبي بود كه در مدرسه دولتي نميماند، ميرود خصوصي، اگر معلم خوبي بود، تدريس خصوصي ميكرد، در مدرسه نميماند، اگر خيلي سواد داشت، در مؤسسات پژوهشي استخدام ميشد معلم كه نميماند، اگر واقعاً استاد بود، دانشگاه تدريس ميكرد، نه دبيرستان، اگر علمش را داشت دبيرستان، نه دبستان. در چنين فضايي همه خوبها ميل دارند در جايي مشغول شوند كه درآمدش بيانگر و نشانه ميزان علمشان باشد. پس آنهايي در مدرسه باقي ميمانند كه جاي ديگري براي رفتن ندارند، زيرا توان و تخصص و دانش كافي ندارند. پس هر جا كه پول بيشتري باشد، علم بيشتر و قدرت بيشتري تمركز پيدا ميكند. اين فلسفه نظام سرمايهمحور (كاپيتاليزم) است. الآن كشور ما اينطور اداره ميشود. زيرا ساختارهاي اداره نظام با ايجاد فاصله طبقاتي اين مفاهيم فرهنگي را حاكم كرده. پس معلم خوب كمياب است. ممنون از نظراتي كه بيان ميفرماييد.