خلاصه خواستههاي كارفرما كه جلسه اول در ۲۴ عنوان و جلسه دوم در ۱۶ عنوان ذكر شده است.
در روش RUP كه ظاهراً رايجترين روش، حداقل در كشور ما براي توليد يك نرمافزار است، نخستين گام با عنوان Inception تعريف ميشود. مدتي بود كه با برادان جلسه داشتيم و كارشناسيهاي بسياري صورت پذيرفته، ولي هنوز نتيجهاي حاصل نشده بود. احساس كردم حرفها دارد تكراري ميشود. رفتم و خلاصه دو جلسه مهم را تنظيم كردم و تقديم به عنوان «خواستههاي كارفرما» كه بتوانيم وارد مرحله دوم شويم. اثر فراهم شدن اين خلاصه اين بود كه ديگر گام اول تكرار نشد. البته گام دوم را ديگر مطلع نشدم؛ آغاز شد و بنده خبر نشدم يا اصلاً نرسيد!
در هر صورت نمونه گذاشتهام تا بدانيد چقدر اهميت دارد. بايد آنچه را كارفرما ميخواهد، ساده كنيد و در برابر چشمان او قرار دهيد، تا شفاف ببيند چه خواسته است و مطالبهاش چقدر وسعت دارد. هم گام برنامهنويسي مطمئنتر آغاز ميشود و هم اينكه شايد كارفرما متوجه فهم ناصحيح پيمانكار گردد و يا درك نادرست خود از آنچه ميخواسته و اين هر سه بسيار با اهميت كه كار نهايي مطلوب باشد و دور ريخته نشود هزينه آن!
نوشتن وقتگير است، اما نظر شما ياريگر، لطف كنيد وقت بگذاريد با نظرتان ياريام كنيد:
اطلاعات عمومي
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳