بعد از ابلاغ سند، سؤالاتي درباره آن طرح كرده و نقاط قوت و ضعف را در هنگام پاسخ تبيين نمودم.
هوش مصنوعي آمده است. اين را بايد بفهميم. نه امروز، كه از چند دهه پيش. بيست سال پيش جستجوگرهاي پيشرفتهاي كه امروز همه به استفاده از آنها در فضاي مجازي عادت كردهايم رسماً از هوش مصنوعي استفاده ميكردند تا نيازهاي ما را تحليل كرده و بهترين گزينهها را در اختيارمان قرار دهند. ابزارهاي زيرساختي فراواني كه به عنوان پلتفرمها و سكوهاي مديريت داده طراحي ميشدند، در تمامي اين سالها از الگوريتمهاي هوش مصنوعي استفاده ميكردند. تقريباً همه پايگاههاي داده اگر سراغ هوش مصنوعي نميرفتند نميتوانستند اين سرعت و دقّت را در ايندكس كردن و تحليل داده در اختيار ما بگذارند. ما سالهاست بدون اينكه متوجه باشيم داريم از منافع هوش مصنوعي بهره ميبريم. آنچه امروز اتفاق افتاده اين است كه هوش مصنوعي به مرحلهاي نزديك شده كه از نسخههاي ضعيف و سطحي برود به سمت و سوي فناوريهايي كه مبتني بر هوشهاي پيشرفتهتري باشند، با قابليتهايي فراوانتر از آنچه تا كنون ديده و استفاده كردهايم. تحوّلات اخير در زيرساختهاي اين فناوري سبب شده توجهات به سوي آن بيشتر شود. پس فراموش نكنيم كه ما سالهاست مصرفكننده هوش مصنوعي بودهايم.


اين نوشته را ميتوانيد به صورت رايگان از لينكهاي روبهرو دريافت نماييد.
دانلود: ۱۷ بار
نظر شما براي من ارزشمند است. هر چه در نظرتان است ذيلاً بنگاريد: