بانك اطلاعات مدرسه عالي فقه و معارف اسلامي
ابتدا ضرورت استفاده از رايانه و شبكههاي رايانهاي در روند انجام پژوهشهاي حوزوي مطرح شده است و نقش آن در پويا نمودن علم فقه طرح شده است.
سپس سختافزار مورد نياز و نرمافزار لازم با تنوّعش براي انجام اين كار در مدرسه ذكر شده است. تعدادي بانك اطلاعات و نرمافزار نيز براي مديريت فعاليتهاي دروني و بيروني مدرسه معرفي شده است.
در نهايت نيز سازوكار و مراحلي كه در آن امكان توليد اين نرمافزارها در مدرسه وجود خواهد داشت ذكر شده است.
دوست ما مسئوليتي را در مدرسه حجيته قم (يكي از مبارزترين مدارس پيش از انقلاب بر عليه شاه كه گفته ميشود نقشه ساخت آن را علاّمه طباطبايي كشيده است) بر عهده گرفت. تماسي و سلام و عليكي كه سايتي ميخواهد اين مدرسه چونان ساير مؤسسات قم. امّا ديگر تنها يك مدرسه نبود، بلكه مديريت چند مدرسه ديگر مانند مدرسه مرعشيه و شهابيه و مانند آنها را برعهده داشت و جميعاً مربوط ميشد به طلاّب خاورميانه. برخلاف طلاّب ساير بلاد كه در مدرسه امام خميني(ره) پوشش داده ميشدند. رفتيم و ديديم و گفتيم كه آنچه شما ميخواهيد يك بروشور خواهد بود براي معرفي. گفتند: نه! بيش از اين ميخواهيم، براي تشكيلاتمان و تمام نمرات و ثبتنامها و پژوهشها را پوشش دهد. گفتم بايد ببينم! يكماهي در مدرسه اسكان يافتم و در اتاقي با شيخي دوست شدم. همكاري يكماهه به شناختي اجمالي از سازوكار فعاليتها و گردش كار برنامهها انجاميد و نهايت كار همين هجده صفحه شد. البته زبان اين طرح بسيار ساده است، غرض توجيه كساني بود كه آشنايي با اصطلاحات فني نداشته و اطلاع دقيقي از فضاي شبكه و اينترنت نداشتند. تصاوير زيادي در متن داخل كردم و آن را بسيار مصداقي نمودم، به هدف آشنا شدن با تواناييها بيشتر، نه منجر شدن به يك پروژه. به محض اتمام نوشته و تحويل آن هم خداحافظي كردم و چندي بعد يك چك پنجاه هزار توماني دريافت كردم به حساب حقالزحمه كه ماجراي عجيبي براي آن اتفاق افتاد، فعلاً بماند تا بعد...!
بيشک دليلي بوده كه توجهات جلب شده؛
عنوان، تصوير يا توضيحي كه براي اين مطلب آمده،
دليل را بنويس و دگمه دانلود را كليك كن.
بررسي براي باراندازي...