گزارشي خلاصه از چگونگي پيدايش سهگانهها در شناختشناسي
شامل: مسأله اصلي شناختشناسي، راهحلهاي متفاوت براي مسأله شناخت، پيدايش راهحلي جديد؛ تناسبِ نسبتها، اصالت ربط به جاي اصالت ذات، نسبتهاي وصفي و اضافي، پيدايش روش ساماندهي اوصاف و موضوعات، نظم دادن روش شناخت توسط خودش به عنوان يك موضوع شناختي، روش استفاده از جداول ۱۳گانه تعريف، كاربرد روش تعريف ۱۳گانه، گام بعدي: توليد معادلات كاربردي براي تغيير واقعيت، پس از دستيابي به تعاريف كيفي و كمّي براي شناخت واقعيت.
اين از آن مطالبي است كه بايد مينوشتم. بايد اصلاً. ردخور هم ندارد. خيلي مهم است. دستگاه علمي استاد حسيني (ره) اصلاً نياز دارد. فرهنگستان علوم اسلامي قم يعني. جمعبندي نشده است، هيچكدام از علوم. محصولات علمي آن تدريجي به دست آمده، كمكم حاصل شده، در قالب نوارهايي ضبط، روي كاغذ پياده شده، حجم زيادي جزوه، اسناد پژوهشي يعني، اما نتيجهگيري، چيزي كه بتوان حاصل بحث را در آن ديد، يافت نميشود. اين يك نقص است. امروز وقت آن است. بايد نوشت و تنظيم كرد. اما آيا من؟! هميشه منتظر بودم بزرگان دفتر مجامع مقدماتي فرهنگستان علوم اسلامي قم دست به كار شوند. اساتيدي كه روزي شاگردان مرحوم استاد سيدمنيرالدين بودند.
چند باري معرفتشناسي و فلسفه فرهنگستان را تدريس كردهام. سالها پيش. اين سبب شد به جمعبنديهايي برسم. در بخشهايي آخرين نظر را بيابم. آخرين حرف را. اين بار كه خواستند جداول تعريف را توضيح دهم، از ابتدا شروع كردم و همزمان اين جزوه را نيز نوشتم. اما اين دوره بحث به اتمام نرسيد و متوقف شد، زمانبندي دوستان هماهنگ نشد و جلسات آنقدر امروز و فردا شد كه از يادها رفت. بنابراين اين جزوه نيز ناقص مانده. بخشهاي آخر كه مربوط به جدول تعريف ميشود. بايد يك روز تكميلش كنم، با حول و قوّه الهي.
بيشک دليلي بوده كه توجهات جلب شده؛
عنوان، تصوير يا توضيحي كه براي اين مطلب آمده،
دليل را بنويس و دگمه دانلود را كليك كن.
بررسي براي باراندازي...