اصول تحوّل مثبت سازمان
مطالبي سلسلهوار در قالب ۲۲ شماره بيان شده است. محور آن تبيين شيوهايست كه ميتواند وضعيت يك سازمان را به نحوي تغيير دهد كه نيروهاي غيرفعال و كمكار را تبديل به افرادي فعّال و خلاّق و حساس نسبت به سرنوشت سازمان نمايد.
خودم اساساً با سامانه «ايدهبان» مخالف بودم. با اينكه بياييم و تمام مسيرهاي فعاليت جاري سازمان را دور بزنيم و از مردم ايده بگيريم تا سازمان را متحوّل سازيم! مگر ميشود؟! مگر درست است؟! اگر سازمان ما بحرانزده است، بله، موقتاً از مردم ياري ميطلبيم. اما اين ياريطلبي هم بيشتر جنبه تبليغاتي دارد و اميدبخشي به مخاطبين و ارباب رجوع، تا بفهمند كاري در حال انجام است. وگرنه اگر ما باشيم و ايدهها، بالاخره اينها در سازمان بايد انجام شوند و اگر سازمان ما ميتوانست حركت كند كه ميكرد، نياز به يك فرافعاليت نميداشت! در اين نوشته سعي كردم به كارفرما بفهمانم كه يك سازمان خوب و سالم خودش بايد خلاّق باشد و نيروهايش ايده بدهند و اسباب رشد را فراهم نمايند. اگر آنقدر وضع خراب است كه احساس نياز ميكنيم به ايدههاي مردم، اين يعني يك زلزله درون سازماني نياز داريم. غربالي بايد و لتغربلنّ غربله گفتن شايد! تئوري اين زلزلهسازي را در اين نوشتار كوتاه سعي كردم بيان نمايم. دادم رفيق، داد كارفرما ظاهراً. اميد كه نيست، همان آرزو كافيست!
بيشک دليلي بوده كه توجهات جلب شده؛
عنوان، تصوير يا توضيحي كه براي اين مطلب آمده،
دليل را بنويس و دگمه دانلود را كليك كن.
بررسي براي باراندازي...