>> اين مطلب در سال 1404 نوشته شده است <<
تقاطعها مهم است
جايي كه خطوط متصل ميشوند
ايستگاههاي مشترك
مسير را اين نقاط شكل ميدهند
چهار سال پيش نوشتم
اين مطلب را
تا برطرف
نياز خود و فرزندانم
آن روز هيچ نقشه سادهاي از مسيرها نبود
امروز اما هست
در اين نشاني
هر خطي مستقل
در يك تصوير جدا
حتي بيشتر از آن
در نقشه اختصاصي شهرداري هم
https://map.qom.ir
ميتوان مسير را ديد
و حركت را رصد كرد
اتوبوسهايي كه روي نقشه ديده ميشوند
سامانه مكانيابي هم
اتوبوس من
ميفهمي چقدر در ايستگاه منتظر بماني
با اسكن باركد روي تابلوي ايستگاه
چقدر پيشرفت
اينها چهار سال پيش نبود
خدا را شكر كه امروز هست
اما يك چيز ديگر هم لازم
مسيريابي
نياز به دانستن ايستگاههاي مشترك
مثلاً ميخواهم 72 تن بروم
مسير مستقيم كه از پرديسان ندارد
بايد خط را عوض كنم
چند اتوبوس؟
كدامها؟
در كدام ايستگاه از اين پياده؟
به آن سوار؟
اين شد كه نقشهها را روي هم انداختم
نقشههايي كه در همين سايتها بود
سايتهاي شهرداري قم
و اين درست شد:
http://movashah.id.ir/BusQom
تمام خطوط هست
با آخرين تغييرات
تغييرات تا امروز
پايان سال 1404
ميشود خطوط را روشن كرد
با هم مقايسه
اگر بخواهم بروم سواران
اگر بخواهم بروم خيابان شاهد
نشان ميدهد
بهتر است كدام خط پرديسان را سوار شوم
در كدام ناحيه پياده
كدام خط ديگر را سوار
تا به مقصد
اين خيلي به مسيريابي كمك ميكند
به حمل و نقل عمومي درونشهري
گفتم حالا كه براي ما شده
براي ديگران نيز بشود
مفيد و كارآمد
پس گذاشتم روي اينترنت!
در پناه خدا


