به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: anjom

دسته بندي خوبي از فقه حكومتي بود اگر تونستي متن جلسات گذشته ميرباقري را برايم بفرست. راستي اگر بتوني خلاصه هاي خودت را از مبادي اصول فقه حكومتي حاج آقا حسيني كه نموداري و تيتر وار نوشته بودي تو سايت بگذاري خيلي مفيده.دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹ عصر
پاسخ: متن جلسات در نشاني http://www.isaq.ir/special/feghh موجود است. چشم، بايد نگاه كنم، اگر خلاصه‌ها را پيدا كردم ارائه خواهم نمود. تشكر.
سلام. خوبي چند ساليه كرمانم چه خبر بعضي وقتا به وبلاگت سر ميزنم....
يكشنبه ۲۹ دي ۱۳۹۲ - ۶:۲۲ عصر
پاسخ: سلام برادر. الحمدلله. ما همگي خوب هستيم و اتفاقاً همچنان در همين شهر مقدسه قم زندگي مي‌كنيم. البته بعضي دوستان معتقدند كه قضيه بالعكس است؛ درباره گزاره «ما زندگي مي‌كنيم!» يعني جاي موضوع و محمول را مي‌گويند اشتباه گرفته‌اي! ولي خب، خدا را شكر، ملالي نيست. إن‌شاءالله هميشه موفق باشي برادر. چند روز پيش بحث مبادي اصول احكام حكومتي داشتم، حرم، شبستان بزرگ امام خميني(ره)، جلوي در ورودي جنوبي نشسته بودم با هم‌بحث، اتفاقاً كشوري را ديدم. ايشان هم بحمدالله خوب بود و همچنان مي‌گفت مشغول بحث الگوي پيشرفت است. يك‌سال پيش هم احمد را ديده بودم فلكه صفاييه. دنياست ديگر برادر، زمان دارد. مي‌گذرد و مي‌رود. ولي نبايد حسرت گذشته را خورد. گذشته هر چه بوده، درست و غلط كه ندارد، صحت و خطا ندارد، مطابقت با واقع كه نيست در فضاي نسبيّت. ممكن است كوتاهي و قصور در عمل بوده باشد، كه هر چه بوده گذشته و به توبه مرتفع مي‌شود إن‌شاءالله. از باب «لاتأسوا علي مافاتكم» بايد آينده را ساخت، با عمل مبتني بر حجيّت،‌ با عمل به تكليف، با تقليد از مرجعيّت فقه سنّتي كه همچنان يگانه طريق حجيّت در شيعه است. موفق و مؤيد باشي برادر. اگر در ميان مردم باشي و حتي يك نفر را هدايت نمايي، آن‌چنان است كه گويي همه بشر را زنده كرده‌اي. مطالعه را همه جا مي‌شود كرد، اينترنت آمده است و تمام منابع علمي مورد نياز طلاب روي شبكه هست. ديگر جا و مكان مفهومي ندارد، هر جا باشي به روزي. فقط آن‌چه مهم است، اين‌كه مهار زندگي به دستت باشد و برنامه علمي‌ات فعّال، مي‌شود هر روز داناتر از ديروز بود و جهت حركت را پيوسته نگهداشت و حفظ كرد. نجات در حفظ جهت الهي در عمل است. آنان كه مي‌دانستند لغزيدند، به عمل كار برآيد، نه به علم. اين فلسفه اختيار است كه آگاهي را حاكم بر اراده نمي‌كند. خدا يارت. ياعلي
با تشكر و سپاس. اينها خلاصه هاي خوبي است. خوبه يك صفحه اختصاصي به موضوع فقه حكومتي اختصاص بدهي. قبلا هم در مورد نظريات فقه حكومتي مطلبي نوشته بودي در اون جا بگذاري يا اينكه يادمه خلاصه هايي از نقد مباحث كتاب حلقات شهيد صدر داشتي همچنين خلاصه هايي از 95جلسه مبادي اصول فقيه سيد منير كه فكر كنم دستنويس بودند خوبي همگي رو در يكجا بگذاري.
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ صبح
پاسخ: ممنون. شما چند جلسه آخر رو يه دقّتي بكن. از جلسه 10 به بعد استاد ميرباقري مطالبي فرمودند كه واقعاً جسارت مي‌خواهد بيان آن‌ها. ديروز با خودم كلّي كلنجار رفتم؛ آيا اين نمودارها را بگذارم وبلاگ يا خير؟! شايد در متن جزوات خيلي‌ها ملتفت اين ظرافت‌هاي مطالب نشوند، مطالبي كه در نمودار بهتر خود را نشان مي‌دهند. به تحليل ايشان از نظريه ولايت فقيه توجه بفرماييد. تحليل از فلسفه اسلامي و تبديل آن به حكمت، اخذ تعبّد در روش و.... خدا حفظ كند ايشان را، خيلي جرأت مي‌خواهد بيان بعضي نوآوري‌ها و مطالب تازه. ياعلي

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN