نظردهنده: Hossian

سلام ببخشيد شوهريك خانومي كتكش زده وازخونه بيرونش كرده وشكايت شده ازش ولي شوهرش تمكين نامه زده كه خوده خانوم ازخونه رفته وبدرفتاري كرده،بعد گفتن كه شكايت بنويس كه جلويه تمكين نامه روباز كنن،لطفاراهنمايي كنين
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۵۲ عصر
پاسخ: الزام به تمكيني كه دادگاه حكم ميدهد، الزام واقعي نيست. يعني شوهر نميتواند زن را به زور به خانه خود ببرد. بلكه تنها ثمره حقوقي دارد، يعني امكان اينكه زن تفاضاي نفقه از شوهر بكند را سلب مينمايد. هيچ قانوني در دادگاههاي ما وجود ندارد كه زن را مجبور نمايد به خانه شوهر بازگردد. بنابراين، اين زن نبايد نگران آسيب ديدن از ناحيه شوهر باشد و نيازي هم ندارد كه جلوي الزام به تمكين را بگيرد. اگر هم ادامه زندگي با شوهر را خطرناك ميداند، ميتواند دادخواست طلاق خلع بدهد و با بخشيدن مهريه طلاق بگيرد. اما اگر ميخواهد هم مهريه را بگيرد و هم طلاق را، بايد از پزشكي قانوني گواهي بگيرد كه مورد ضرب و شتم از ناحيه شوهر واقع شده است.