نظردهنده: .........

سلام اگه اين بچه هادرآينده انسانهاي بزرگي نشن خيانت بزرگي به پدرشون كردن.من درعدالت خداشك دارم من نه چنين مادري داشتم نه چنين پدري.نسل درنسل شما انسانهاي فرهيخته وبزرگي بودند وچنين نبوغ وتربيتي ازشمابعيدنبوده.نوع نگاه شمابه زندگي و.... نميدونم وقتي خدااين همه نعمت به شماوبچه هاتون ميداده ماكجابوديم؟ چه فرقي بين پسرمن وبچه هاي شمابوده ؟اين عدالت نيست...
يكشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۴:۴۰ عصر
پاسخ: سلام، به قول استاد عين صاد (علي صفايي حائري) انسان در دو فصل ميزيَد؛ فصل اول تا زمانيست كه خود را نيافته و استقلال و هويت خود را درك نكرده است. اما فصل دوم دقيقاً از زماني آغاز ميشود كه خداوند «قوه اختيار» به همراه «تكليف» به او عطا مينمايد. از اين زمان، ميخواهد همهچيز را خود بيازمايد و راه را خود بيابد. ديگر كمتر به تجربه والدين وقعي مينهد و آنچه تا آن روز آموخته را به هيچ ميگيرد! از اين رو، بنده چندان مانند شما خوشبين نيستم و خود را براي هر آيندهاي آماده نمودهام. چه بسا، همين كودكان در آينده مسير ديگري در پيش بگيرند و تحت تأثير شرايط اجتماعي، اعتقاداتي متفاوت بيابند. انسان اختيار دارد، اين يعني ميتواند خلاف تمام گذشته خود عمل كند! عجيب است اين قدرت انسان. اين است كه هر فرد را به جرم خودش مؤاخذه ميكنند. در بهترين خانوادهها هم ميشود بدترين انسانها پديد بيايند و بالعكس. اين نشانه عظمت پروردگار در خلقتي چنين شگفت است. چيزي كه در ساير مخلوقات نميتوان يافت؛ حركت در خلاف همه جريانها...! تشكر از اظهار لطف شما. براي شما نيز از خدا بهترينها را خواستارم.