به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: كاظمي
سلام
عزيز جان بسيار ساده انگاريست اگر فكر كنيم پيام هاي كارتون ها و سريال ها مي بايست همه اش اثر آني داشته باشند و آنا مخاطب كودك را تحت تاثير قرار دهند. پر واضح است كه طراحي لايه اي و پنهان پيام هاي كارتون ها كه از كارتون يوگي تا به الان ادامه داشته است اگر بي كاركرد و بي مصرف باشد بايد به عقل بشر غربي شك كرد.
اين پيام ها مانند يك بمب عمل نكرده سالها در ذهن يك كودك خواهد بود و در بزرگسالي در برخورد با الگوها و كليشه هاي اجتماعي، سياسي و خانوادگي عمل خواهد كرد. آنها نياز ندارند كودك همان موقع تحت تاثير پيام هاي استراتژيك اثر قرار گيرد اما با مطالعات رفتارشناختي و روانشناسي كاملا مطمئن هستند هيچ پيامي خصوصا اگر با هيجان و طنز نيز آميخته شود از ذهن (يا نفس) مخاطب پاك نمي شود.
موفق باشيد

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۰۹ عصر
پاسخ: سلام برادر. درست مي‌فرماييد. دقيقاً به همين دليل است كه بنده تحليل كاملاً مثبتي از كارتون‌هاي مذكور ارائه دادم. چرا؟! زيرا در كودكي تحت تأثير لايه‌هاي پنهان همين رسانه‌ها قرار داشتم. كودكي ما اگر چه تنها با روزي يك‌ساعت كارتون بيشتر همراه نبود؛ 5 تا 6 عصر از شبكه اول، زماني كه بيش از دو شبكه نداشتيم، اما يوگي بود، بل و سباستين بود، نيك و نيكوي جمعه‌ها ساعت 2 بود، نل بود، حنا بود، پاريكال بود، هاچ زنبور عسل بود، واتوواتو و پسر شجاع بود، همه اين‌ها در لايه‌هاي پنهان‌شان از ما آدم‌هايي ليبرال‌منش و مبتلي به سكولاريسم پنهان ساخته است. به نحوي كه امروز وقتي باب‌اسفنجي را مي‌بينيم، احساس قرابت بيشتري مي‌كنيم، از نظر سبك زندگي و رفتار اجتماعي، تا قصه‌هايي كه از پدربزرگ‌هاي خود مي‌شنيديم. با شما موافق هستم، اما ما همان نسلي هستيم كه تحت تأثير اين لايه‌ها بوده‌ايم، نيستيم؟! تشكر از دقت نظر شما.

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN