نظردهنده: نيايش

سلام بر استاد گرامي من نرم افزار انتخاب اسم را دانلود كردم ولي نميدانم كه اسم مادرم را با سيد حساب كنم يا بي سيد . لطفا راهنمايي بفرماييد . با تشكر
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۸:۵۹ عصر
پاسخ: سلام. بنده نيز نميدانم. در دو كتابي كه در اين زمينه مطالعه كردم، چيزي در اين باره ننوشته بود. ولي دو نظر را شنيدهام؛ يكي اينكه ميگويند اسمي كه رسماً براي فرزند انتخاب شده است موقع تولد ملاك است. امروزه اين اسم را در شناسنامه ميتوان يافت. ديگري اينكه نامي كه فرد به آن صدا ميشود. اگر مثلاً معمولاً فردي را سيدمهدي صدا ميكنند، بايد سيد را داخل اسم به ابجد در آورد، اما اگر مهدي ميگويند، همان را فقط. اينكه كدام از اين دو صحيح است، اطلاع ندارم. چه اينكه اصلاً اصل اين شيوه در نامگذاري و ارتباط اسم افراد با طالعشان را دليلي براي قبول و پذيرشش ندارم! موفق باشيد.