نظردهنده: ناشناس

سلام با عرض سلام وخسته نباشيد بخاطر راهنمايهاتون
من الان 1 سالي عقد كردم ام بعد 2 ماه شوهرم گذاشت رفت خونه مادرش بعد چند ماه درخواست تدليس در ازدواج دادن كه الان داره مراحل قانونيش پيش ميره اما ازجاي كه من به خودم شك ندارم و همه مراحل قانونيشو پشت سر گذاشتم ايا من ميتونم بخاطر اينكه ايشون قبل ازدواج در جلسه خواستگاري الان نمودن كه سه تا خونه دارن تكمن مالي دارن و از پاي چپ هم دچار سوختي مي باشن كه بعد عقد من متوجه شدم والان نه نفقي ميدهند و خانه خويشم نيز به نام مادر كردن درخواست تدليس در ازدواج بخاطر گفته هاي ايشان و معرف و عدم تشابه بعد عقد و منم اين انتخاب رو بر شرايط ايشان ديدم پذيرفتم خواهشمندم راهنمايم كنيد
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ صبح
پاسخ: سلام. درباره قوانين حقوقي مورد نظر شما اطلاعات كافي ندارم. پيشنهاد ميكنم در اين موضوع به صورت حضوري به نزديكترين دفتر وكالت مراجعه نماييد، تا به صورت دقيق بتوانيد پاسخ بگيريد.

باسلام
اگه در جلسه دادگاه عدم تمكين زوجه حضور پيدا نكند چه حكمي توسط قاضي صادر ميشود؟
ممنون ميشم جواب سوال منو بديد
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۷:۰۵ عصر
پاسخ: سلام. بنده تا به حال چنين تجربهاي نداشتهام، ولي با توجه به روال دادخواست تمكين، زوجه بايد دليلي براي عدم امكان تمكين اعلام نمايد، مانند: نامناسب بودن منزل زوج، يا خطر جاني براي وي، با اثبات ضرب و جرح توسط زوج. اما وقتي در جلسه حاضر نشود، قاضي به صورت غيابي حكم به «الزام تمكين» احتمالاً بدهد و اجراي احكام نامه ميدهد كه زوج به دنبال زوجه برود. اطلاعات بيشتر را از وكيل بگيرد. حتماً براي دادگاه بايد وكيل داشته باشيد و او شما را راهنمايي خواهد كرد.

همسرم بعد از تاييد ليست جهيزيه توسط من و تعيين وقت براي بردن جهيزيه مراجعه نكرده است .من چكار بايد بكنم
سهشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ عصر
پاسخ: اين خبر - به نظر ميرسد كه - خوب است. بردن جهيزيه پيام بدي براي زوج دارد. اگر زوجه تصميم بگيرد جهيزيه را نبرد، اميدواري ايجاد ميكند كه بتوان با گفتگو به حل مسأله رسيد و زندگي را دوباره به وضعيت سالم بازگرداند. موفق باشيد.

سلام.من شوهرم نه ماه قبل منو از خونه انداخت بيرون بدون دليل و دعوا و ريش سفيد و همه رو رد كرده حرفاي بي سر و ته و غير منطقي ميزنه و من مجبور شدم نفقه شكايت كنم و درخواست مهريه كنم.با وكيلش اومد و بهوكيل من پيشنهاد طلاق توافقي اونم مفتكي داد.نه حرف منطقي ميزنه نه دادخواست طلاق ميده نه تمكين باز ميكنه نه به حرف ريش سفيدا گوش ميده.شما كه اينقد تجربه داري نظرت در اين مورد چيه؟!ميخاد مفتكي طلاق بگيزم؟!
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱:۲۰ عصر
پاسخ: سلام. من درباره زندگي شما چيزي نميدانم. ولي يك مطلب را ميدانم؛ حادثهها ناگهاني اتفاق نميافتند. هميشه پيشينهاي دارند. هيچ شخصي بهتر از شما گذشته زندگي مشتركتان را نميداند. شما بهتر ميتوانيد شوهر خود را تحليل كنيد. در زندگي با هم بودهايد و از شغل و كار و اخلاق و رفتار او مطلع هستيد. از رفتارهاي خود نيز. ابتدا بايد ريشه اين مطلب را پيدا كنيد. هر انساني، چه زن و چه مرد، در زندگي نيازهايي دارد كه ميخواهد تأمين شود. نيازها هم مساوي نيستند. بعضي مهمترند. اگر نيازهاي اساسي و مهم تأمين نشود، فرد را از زندگي مشترك نااميد ميكند. مثلاً فرض بفرماييد يك زن نياز دارد تا لباس مناسب در اختيار داشته باشد تا در مهمانيهاي خانوادگي سربلند باشد. يا مسكن مناسب ميخواهد تا بتواند شأن خود را حفظ نمايد. اگر تأمين نشود، ممكن است زندگي را رها نمايد. مرد نيز همينطور. شما بايد در گذشته زندگي مشترك بررسي بفرماييد كه كدام نياز ايشان تأمين نشده. نه اينكه عرض كنم حتماً حقي از ايشان ضايع شده. بلكه چه بسا نيازي بوده كه حق وي هم نبوده است. ولي در هر صورت تا ريشهيابي نكنيد، نميتوانيد به سوي حل مسأله حركت كنيد. خداوند به همه ما رحم نمايد و شيطان را از زندگيهاي ما دور كند.
سلام/ يعني از صبح كه وبلاگ و سايتتون رو خوندم تا حالا همه فكرم مشغول اون همه بچه است! اعصابم خورد شده به خدا/ نه در حين كار/ نه مصاحبه/ نه رانندگي/ نه غذا خوردن و نه هيچي... تمركز نداشتم! آخه شما با اين همه حرفي كه براي گفتن داريد/ فعلا قضاوتي راجع به ميزان درستيشون نميكنم/ چه طور ميتونيد بچه ها رو نسبت به مادرشون بد بين كنيد؟ هرچي هم باشه/ اصلا از ناشزه بدتر/ اين همه باهاش زندگي كرديد/ مادر اون همه بچه است! اگه بچه ها بد فكر كنن نسبت به مادرشون اثرات تخريبي وحشتناكي روي شخصيتشون ميذاره
خدا به اون بيچاره هاي معصوم رحم كنه...
انصافا تنها قربانيان اين جنگ اونهان/ آهــــــــــــ
تازه قويا فكر ميكنم اگه خانوم سابقتون هم وبلاگ داشت و مينوشت راجع به اتفاقات بينتون همينقدر خوندني و اعصاب خوردكن ميشد...
سهشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۵:۱۱ عصر
پاسخ: قويّاً تقاضا ميكنم اگر به اعصابتان فشار ميآيد، از خواندن اين نوشتهها به شدّت پرهيز نماييد. غرض نويسنده آزار مخاطب نبوده است. بلكه ابزاري ايجاد شده و وسيلهاي براي عبرت. اگر كسي در چاه افتاده، چه مقصر باشد و چه قاصر، حتي بيتقصير، بايد فرياد بزند، اگر كثافاتي را كه خود بدان آلوده شده نشان بدهد، ديگران چاه را از راه باز ميشناسند و اميد از خطر مصون بمانند. اگر مشكلي در زندگي نداريد، مطالعه را رها كنيد و به وبلاگهاي شادتر سر بزنيد. اينجا براي حذر كردن تنظيم شده، نه براي تفريح و تفرّج. درد كه لذت ندارد، درد زجر دارد و اضطراب. تشكر.

چرا روي يك خط؟
اينجا خطوط موازي حق و باطل با هم آمده اند
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ صبح
پاسخ: اين نموار صرفاً قصد داشته تا تقدّم و ترتّب حوادث را نشان دهد، پديدههايي كه در هر دو جبهه حق و باطل روي دادهاند. وقتي ملاك ما «زمان» باشد، ناگزير بايد از ساير شاخصها و اوصاف صرف نظر نماييم. قطعاً اگر يك نموداري هم بر اساس معيار حق و باطل رسم نماييم، آنگونه خواهد شد كه شما فرموديد. تشكر از توجه و التفاتي كه نموديد.