به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: مهديه

با سلام

من دو هفته ديگه بچم به دنيا مياد و خيلي وقته دنبال اينم كه يك نفر راهنماييم كنه براي اسم مناسب من دو تا اسم انتخاب كردم ميخوام ببينم ميخوره به من يا نه . يكتا و ثنا اسم خودم مهديه مادرم هم زهرا با تشكر از شما

يكشنبه ۱۲ دي ۱۳۹۵ - ۲:۰۰ عصر
پاسخ: از نرم‌افزار معرفي شده در متن بالا استفاده بفرماييد. اين نرم‌افزار طالع كسي را نشان نمي‌دهد، صرفاً نام‌هايي را بر اساس طالع انتخابي پيشنهاد مي‌نمايد.
سلام و وقت بخير
فكر مي كردم هميشه پرسش هاي بچه ها رو مستدل و علمي توضيح ميدين تا جواب درست صرف نظر از هر جانبداري شفاف باشه.
نوروز درسته كه يكي از رسم و رسوم قوم ايرانيه ولي اينطور نيست كه هيچ پشتوانه علمي نداشته باشه اتفاقا كاملا علميه و اولين بار توسط دانشمندان ايراني و با دليل به عنوان لحظه شروع سال جديد مشخص شده. لحظه تحويل سال زمين در نقطه ورنال قرار داره كه در اون طول شب و روز در تمام نقاط كره زمين يكسانه و خيلي ويژگي هاي ديگه داره كه اميدوارم خودتون بيشتر در موردش مطالعه كنيد. پس از اسلام هم به خاطر ويژگي هاي بسيار خوب در عيد نوروز، اين عيد مورد حمايت ائمه اطهار(ع) قرار گرفت و به عنوان يك سنت حسنه تثبيت شدشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۱۴ عصر
پاسخ: سلام بر شما. طول روز و شب دوبار در سال مساوي مي‌شود؛ يك‌بار در اعتدال بهاري و يك‌بار در اعتدال پاييزي. براي اين‌كه احساس نفرماييد اين مطالب از روي بي‌اطلاعي بيان شده است، عرض مي‌كنم كه حقير چند سال در مؤسسه تحقيقاتي نجوم اسلامي فعاليت مي‌كردم. مدتي به عنوان دانش‌پژوه و مدتي در سمت‌هاي ديگر. از اين نظر بدانيد كه اطلاعات مورد نياز را در اختيار دارم. اگر شما دليل متقني در اين باره كه «نوروز» لحظه خاص و متفاوتي از ساير لحظات حركت انتقالي زمين است مي‌دانيد، بفرماييد تا بنده بررسي نمايم. حمايت اسلام از نوروز هم دليل عرفي ديگري دارد كه مفصل آن توسط بزرگان بيان شده و با جستجوي مختصري مي‌توانيد دريابيد. عرض بنده اين نيست كه نوروز سنّت بدي است. بلكه عرضم اين بود كه سنّتي داراي بنيان و اساس منطقي و عقلاني نيست. بلكه زاييده نيازهاي مردم كشاورز يك سرزمين بوده و توسط خوانين و شاهان گسترش يافته است. اميدوارم با دقت و انصاف علمي به اين موضوع بنگريم و در گير و دار علايق و سلايق نيانديشيم. موفق باشيد. (راستي اين را بدانيد اگر ايران در نيمكره جنوبي زمين قرار داشت، دقيقاً شش ماه بعد را نوروز در نظر مي‌گرفتند! پس نوروز خيلي به خود زمين ربطي ندارد و به منطقه جغرافيايي ايران مربوط است! :)

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN