به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: محمد حسن


,والا من كه الكترونيك خوندم..تا حالا انقدر به وجد نيومده بود..

اجركم عندالله

يكشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۵:۱۶ عصر
پاسخ: لطف داريد. راستي، اگر آن طور كه فرموديد چند مدار ساده داشته باشيد، بنده اين قدر بلد هستم كه با ماژيك روي بورد بكشم و با مقداري اسيد pcb آن را آماده نمايم. خيلي از نمونه‌هاي مدار را توي اينترنت ديدم، بيشتر از آي‌سي كلاك 555 استفاده كرده بودند. چون به مدارها اطمينان نداشتم، اين جرأت نبود كه قطعات را بخرم و تست نمايم. همين كيت‌هاي آموزشي نيز وقتي به موارد جذابش مي‌رسد، مانند واكي‌تاكي، قيمت‌شان ناگهان دو رقمي مي‌شود! متشكر مي‌شوم اگر دم دستي چيزي داشتيد ايميل فرماييد. اگر موفق شدم اطلاع خواهم داد. موفق و مؤيد باشيد اخوي.

انقدر به وجد اومدم...

كه اگر مايل باشين ..يك مدل پيشرفته تري از يك مدار تايمر معكوس رو بفرستم منزلتون تا انشالله ..به فيض اكمل برسين..اگر خواستين مداراي اضافه تري هم ميتونم اضافه كنم مثل گيرنده با ماژول بلوتوث كه شاديتون كامل بشه

يكشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۵:۲۱ عصر
پاسخ: شما خيلي بزرگواريد برادر. حقير سواد الكترونيك ندارد. ادعايي هم ندارد. لاكن يك موتور پليس كه چند LED چشمك‌زن دارد و يك آژير، كمي هم به جلو و عقب حركت مي‌كند، چهل پنجاه هزار تومان قيمت دارد! بچه‌ها هم فقط به خاطر «صدا، نور و حركت»‌ شيفته آن هستند چند روزي. هم زود از بين مي‌رود و از كار مي‌افتد و هم اين‌كه كودك هيچ سودي از بازي با آن نمي‌برد، جز سرگرمي. اما همين كيت الكترونيك كوچك كه دو هزار و پانصد تومان خريدم و مربوط به شركت دانشجو الكترونيك اصفهان است، حقيقتاً نمي‌دانيد چه ولوله‌اي ايجاد كرد. همين‌كه بچه‌ها دوره كردند و لحيم‌كاري را با اشتياق ديدند، عشق به اين قبيل مهارت‌ها پيدا كنند، حقير كه الكترونيك‌كار نشد، بلكه فرزنداني تربيت نمايد كه روزي چون شما افتخار ميهن اسلامي باشند، جناب مهندس عزيز. تشكر.


با سلام به سيد عزيز

من رو شرمنده ميكنيد ....فروتني شما نشان از بزرگي شماست..

من حتما 10 تا 20 مدار سرگرمي كه بر پايه ي ايسي 555 كه اچار فرانسه ي ايسي ها لقب گرفته براتون ميفرستم ..اين ايسي قالب ثابتي داره كه با فراگيريش خودتون به طراح تبديل ميشين از مدار هاي صوتي .تقويت .تا خير ..ملودي ....از اون جا كه كار باpcb نشون ميده كه همچين مبتدي نيستين!! بلكه در حد انشالله يه طراح ..توجهتون رو جلب ميكنم به ايسي هاي ميكرو كنترلر كه با خريد يك پروگرمر ..و كپي كردن برنامه هاي بي حد و مرز در اينترنت كه بصورت رايگان هست ..به دنياي جديدي پاي ميگذاريد..در ضمن با نصب برنامه ي پروتئوس و اموزش حقيقتا ساده در پي دي اف ها ..شما ميتونيد مدار رو به راحتي ..تاكيد ميكنم به راحتي ..شبيه سازي كنيد..بنده در خدمتم..مدارهاي كاربرديرو براتون اماده ميكنم ..و ميفرستم..انشالله از دعاتون بي نصيب نگذاريد ..

يكشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۷:۱۶ عصر
پاسخ: قطعاً پروتئوس برنامه پيشرفته‌تري است كه بنده تا به حال تست نكرده‌ام، ولي نرم‌افزار Yenka را دارم كه بيشتر جنبه آموزشي دارد، نسل جديد همان نرم‌افزار قديمي Crocodile. البته اين نرم‌افزار هم فهرستي از قطعات دارد و در نهايت نقشه pcb را هم مي‌دهد. جالب اين‌كه برنامه‌نويسي ميكروكنترلر را به صورت كاملاً فلوچارتي فراهم مي‌آورد و با آن ابزاري كه فرموديد (پروگرمر) امكان انتقال برنامه به ميكروكنترلر را دارد. محتاج دعاي شما هم هستيم. :) (از زمان دبيرستان هميشه برايم سؤال بوده كه ساختار سخت‌افزاري آي‌سي‌هاي پروگرميبل چيست! چطور مي‌شود نقشه سخت‌افزار را متناسب با برنامه تغيير داد؟! آن زمان فناوري خازني NAND كه وجود نداشت، داشت؟! داده‌هاي برنامه چطور در اين سخت‌افزار نگهداري مي‌شود؟! البته به دنبال پاسخ اين سؤال خود هرگز نرفتم، فقط گوشه ذهنم باقي‌مانده است تا امروز!)
سيد بزرگوار ..اگر بگم كه اصلا باورم نميشه كه شما در اين حد ميدونيد ..دروغ نگفتم..و از اين آشنايي بسيار خوشحالم..من علم اندكي دارم..شما مايه افتخار جامعه روحانيت هستين..و من هم به شما افتخار ميكنم. اين ايسي كه شركت اتمل .ميكروچيپ و اينتل ميسازن..از زمان 8051 ..تا الان كه يكيش داخل گوشيتون هست .به اسم arm.تفاوت هاي زيادي كرده ..و خوب سخت تر نشده كه اسون تر شده..چون حافظه هاي جانبيش رو بايد كنار اين ايسي قرار ميداند..ولي الان همه چيز داخلش هست !!ميكروي معروفي كه توي ايران هست و من هم كار ميكنم ميكرو avr هست ..كه هم با بيسيك راه اندازي ميشه و هم با سي در برنامه كد ويژن ..ولي با بيسيك بسيار راحت راه انداژي ميشه ..در برنامه براي پايه هاش ميشه خروجي ال سي دي تعريف كرد..و طبق ديتا شيت ..دستور العمل كارخانه ميشه هر چهل پايه ي اون رو بر اساس نيازمون تعريف كنيم..مثلا ما برنامه اي مينويسيم كه خروجيش نشان دهنده ي دما هست ..خوب سنسور رو تعريف ميكنيم مثلا روي پايه 1و 2 ..و خروجي ال سي ديرو هم ميديم به 7 پايه مثلا از پايه 7 تا 14 ..تمام اطلاعات در واحد حافظه ..به اسم فلش در ايسي ذخيره ميشه ..و اطلاعاتي كه كاربر ميده مثل ورودي دما در واحد eprom..و در واحد alu \اين ايسي ها از 4 هزار تومن شروع ميشه تا چند ميليون و با يك ايسي 4 هزارتومني ..ميتونيد هر كاري كه فكرشو ميتونيد بكنيد ..از نمايش روي ال سي دي تا نصب كردن سنسور هاي مختلف ...سيد جان اگر چيزي رو از قلم انداختم بگيد تا عرض كنم...
يكشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۸:۰۴ عصر
پاسخ: خيلي لطف كرديد. حالا فعلاً چند روز وقت لازم دارم تا همين مقدار اطلاعات كه فرموديد را هضم كنم! تشكر :)

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN