به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: محدثه
باسلام وخسته نباشيد.ممنون ازوبلاگ خوبتون.خانم24ساله اي هستم كه 1سالو1هفته است كه نامزدهستم.خانواده نامزدم خونه خودشون باخانواده ما دعواكردن وما روازخونشون بيرون كردن.3ماه از اين موضووع ميگذره و اصلا پاپيش نميزارن حتي دايي بنده هم واسط شدالان نامزدم اظهارنامه فرستاده دعوت به تمكين ونوشته زندگي مشترك رو ترك كرده(من)ددرصورتي كه زندگي مشتركي شروع نكردين.خواستم بدونم چطور ميشه جواب اظهارنامه رو داد.لازم به ذكراست كه خانواده نامزدم گفتن شرايط ضمن عقد رو برداريد بعدآشتي كنيد ما هم قبول نكرديم اونا هم با اين اظهارنامه خواستن شرايط لغوبشه.مرسي .بي زحمت اگه ممكنه جواب رو برام ميل كنيد
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ عصر
پاسخ: چند مورد قانوني: 1. زوجه در صورتي‌كه هنوز به خانه زوج نرفته است، مي‌تواند از «حق حبس» استفاده كند. يعني بگويد تا مهريه‌ام را دريافت نكنم تمكين نخواهم كرد و به خانه زوج نخواهم رفت. البته در صورتي‌كه تا آن زمان تمكين خاص صورت نگرفته باشد. 2. اظهارنامه معمولاً دو بخش دارد، يعني در همان برگه، جايي براي پاسخ در نظر گرفته شده است. اما اگر مخاطب اظهارنامه نخواهد همان لحظه پاسخ دهد، مي‌تواند از طريق يك اظهارنامه ديگر پاسخ دهد. براي اين كار بايد به دادگاه مراجعه كرده و اظهارنامه به نام زوج ارسال نمايد. اما فارغ از اين بحث‌هاي حقوقي، بنده كه از شروط ضمن عقد شما اطلاع ندارم. وكيل هم البته نيستم. پيشنهادم اين است كه به يك وكيل در محله خودتان مراجعه بفرماييد. وكيلي كه با دادگاه خانواده آشنا باشد. حتي مي‌توانيد در همان محل شعبه دادگاه پرس و جو كرده و وكيلي پيدا نماييد. وكيل از شرايط ضمن عقد شما مطلع شود، اظهارنامه را هم ببيند تا بتواند بهترين مشاوره را به شما بدهد. اما فراموش نكنيد كار وكيل «گرفتن حق» است. ولي گاهي در زندگي انسان بايد سر بعضي از حقوق معامله نمايد. مثلاً از يك شرط شايد بتوانيد بگذريد و زوج نيز از شرطي ديگر بگذرد. هر طرف بخشي از مسأله را بر عهده بگيرد و مقداري كوتاه بيايد، به طوري كه حقي نه از شما ضايع شود و نه از ايشان و به توافق برسيد. بالاخره فراموش نكنيد كه قطعاً دلبستگي و علاقه‌اي در ميان بوده و اعتمادي شكل گرفته كه نامزدي شما اتفاق افتاده. بنابراين مي‌توان از همين اعتمادها و علاقه‌ها استفاده كرد و خرابي‌ها را دوباره ساخت. مهم‌ترين كار اين است كه ريشه مسأله پيدا شود. معمولاً دو خانواده قصد ندارند در اين ماجرا ها سر هم كه كلاه بگذارند. بلكه قصد دارند كه تكه بزرگ‌تري از اين مشاركت را (ازدواج) در اختيار داشته باشند. معمولاً دعوا سر همين است كه سهم در مشاركت بيشتر باشد. با صحبت كردن، اگر ريشه‌هاي اختلاف پيدا شود، إن‌شاءالله با توكل بر خدا شايد بشود مسأله را حل كرد و به دادگاه نكشاند. موفق باشيد.

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN