نظردهنده: مجيد
علت اون نور كه مثل ليزر تقريبا تا ارتفاع يك كيلومتر را عمودي روشن كرده بود چي بود؟
جمعه ۸۹ بهمن ۲۲ - ۵:۱۴ عصر
پاسخ: اين پديدهايست به نام «تابش حرارتي». همانطور كه تنگستن در لامپ با داغ شدن، نور از خود منتشر ميكند، هوا هم با گرم شدن زياد منوّر ميشود. اصلاً تا به حال دقت كردهايد كه «شعله آتش» چيست؟ و از چه جنسي ميباشد؟ شعلهاي كه روي آتش ديده ميشود نيز هواي بسيار داغ است! همين! اين هواي داغ نور توليد ميكند! اما چه رنگي؟ هر چه حرارت بيشتر باشد نور به سفيد نزديكتر ميشود، پس بخشهايي از شعله كه قرمز است كمانرژيتر و سردتر است و بخش مركزي شعله كه سفيد است از همه جا داغتر ميباشد. حالا حكايت ستون نور چيست؟ حكم همان وسط شعله را دارد. هواي اطراف به شدت داغ شده و به سرعت به بالا حركت ميكند، اين هوا از خود نور تابش ميكند. ولي صحنه بسيار زيبايي بود! چيزي شبيه شفق قطبي بود! حالا تمام اين مطالب را كه گفتم به عنوان «فقط يك احتمال» تصور كن! شايد مطلب اصلاً چيز ديگري باشد! بايد فيزيكدانها جواب بدهند! :)
دو سه سال پيش يه نفر تو محدوده بلوار امين يه دونه لامپ ال اي دي ليزري قوي برا جلب توجه و تبليغ كار گذاشته بود كه رو ابرا نور مينداخت
امروز من ياد اون روز افتادم
جمعه ۸۹ بهمن ۲۲ - ۵:۵۵ عصر
پاسخ: بله، خاطرم هست كدوم رو ميفرماييد. بنده هم ديده بودم. الحمدلله عذاب الهي نبود. ميتوانست زلزله يا طوفان باشد، ولي با اين ايمان مردم ايران، خداوند به ملت رحم ميكند. خدا را شكر.

سلام
پارسي يار را نميخواهيد بعد از ده سال به نسخه رسمي منتقل كنيد؟
چرا پارسي بلاگ رشد را در دستور كار ندارد؟
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ عصر
پاسخ: سلام. اين تصميمات بر عهده مدير است. تشكر

دمتون گرم
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ عصر
پاسخ: :)