نظردهنده: ماءده

سلام.اگر مادر سيده بود و پدر هم سيد آيا چطور بايد حساب كنم
پسر چگونه و دختر چگونه و آيا ماءده را الف بگيرم يا ي. خيلي ممنون
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ عصر
پاسخ: سلام. متأسفانه پاسخ اين مسائل را نميدانم. در آن دو كتابي كه خواندم اين موارد را ننوشته بودند. به همين خاطر يك گزينه در نرمافزار گذاشتم كه بعضي حروف را حذف يا تبديل نمايد. ولي به نظرم ميرسد بايد «پايه»اي كه همزه روي آن مينشيند را ملاك قرار داد. همزه گاهي روي الف است، گاهي روي يـ و گاهي هم روي و. اگر همزه را حذف كنيم، به هر صورت يكي از اين سه حرف پديدار خواهند شد. شايد اين باشد. باز هم شك دارم، زيرا مطالعه زيادي در اين موضوع نداشتهام. براي «سيد» هم يك گزينه در نرمافزار گذاشتم كه به عنوان پيشوند استفاده بشود. فرض من اين بود كه اين پيشوند هم جزئي از اسم به حساب ميآيد و در ابجد شمارش ميگردد.