نظردهنده: عزت الله جعفري

بسيار عالي!
ممنونم از اطلاعات ارزنده شما استاد، بنده هم در يكي از كتابهاي علامه جعفري ديده بودم كه فرموده بود «اختيار» از ريشه «خير» است. بنابراين اگر ما در انتخابهايمان گزينه بهتر را انتخاب كنيم يعني «اختيار»، اما اگر گزينه بد را انتخاب كرديم و يا شانسي انتخاب كرديم يعني «انتخاب». و من فكر مي كنم براي همين است كه مشهور است خداي متعال به انسان «اختيار» داده، يعني خداي متعال «انتخاب» را به انسان واگذار كرده اما بطور ضمني سفارش فرموده است كه «خوب» را انتخاب كن.
موفق باشيد
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۵:۵۲ عصر
پاسخ: بله. كتاب «جبر و اختيار» علامه را مطالعه كردهام. صحيح ميفرماييد. ممنون از اينكه به وبلاگ حقير توجه داريد. در پناه خدا.