
پسر!!! اين حرفها چيست كه ميگويي؟ استغفار كن! كسي كه در كسوت رسول ميآيد نبايد تا به اين اندازه سينهتنگ باشد.
من نه ترا ميشناسم نه آن مرحوم را. فقط چون خبر حرفهاي تو بهعنوان يك روحاني را خواندم، در كمال ناباوري آمدم و صحتاش را ديدم.
برادر من! اينها حرفهاي مردم كوچهبازار است. اگر نميتواني رحمت وشفقت واسعه باشي، اين كسوت را رها كن. لااقل اين حرفهاي تاثرانگيز را در دلات نگه دار. خدا به تو صبر بدهد، چگونه خواهي توانست طبيب دردهاي مردم باشي و آنان را آرام كني، وقتي كه خود از دردهايات اينچنين نالاني! و گمان نكن كه مصيبت عظيم و استثنايي چشيدهاي! هم? ما از اين دردها بسيار تجربه كردهايم.
طبيب درد مردم باش، نه رقيبشان
گر نبود اخلاق نيك مصطفي/ برگو آيا دل به او ميشد صفا؟
كو جواب اخم را لبخند داد/ هيچ دم بيرون نشد از عدل و داد
كينههاي شخصي اندر دل نداشت/ در دل تاريك مردم مهر كاشت
عيب امت را بر ايشان سرنكوفت/ احترام و آبروي كس نروفت
در جواب لعنت مردم دعا/ در جواب بيوفاييها وفا
اي كه جز خود يك جهان را داوري!/ تو مسلمانِ همين پيغمبري...
يكشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۲۵ صبح
پاسخ: إنشاءالله خداوند به حقير نيز شرح صدري چون شما عطا فرمايد. ممنون از نصايح خوبتان.