نظردهنده: شادي

شوهرم براي عدم تمكين از من شكايت كردن و منم در دادگاه گفتم كه برميگردم منزل مشترك ولي شوهرم منزل استيجاري را تحويل دادن و من در خانه پدريم هستم چگونه ميتوانم شوهرم را تحت فشار قرار دهم تا خانه اي جديد اجازه كرده و اقدام به بازگشت من كند؟
پنجشنبه ۱۶ دي ۱۳۹۵ - ۴:۴۲ عصر
پاسخ: اگر دادخواست دادهاند، يك لايحه بنويسيد، يعني يك صفحه كاغذ A4 سفيد برداريد و بنويسيد كه در صورت آماده بودن يك منزل مناسب، همراه با اثاثيه حاضر به تمكين ميباشم. اين را به همان شعبه دادگاه كه دادخواست الزام به تمكين به آن رفته است بدهيد تا در پرونده ثبت گردد. آنگاه دادگاه يك كارشناس اعزام مي:كند به محل زندگي زوج، اگر آن را مناسب تشخيص نداد، الزام به تمكين باطل ميشود.

سلام.
من در مورد همين عدم تمكين شوهرم لايحه رو تقديم دادگاه كردم ولي آقاي قاضي گفتن شوهرتون بايد اقدام كنن از طريق اجراي احكام شما نميتوانيد درخواست احراي احكام كنيد.
يعني امكان داره قاضي طرف شوهرم باشه؟
جمعه ۱۷ دي ۱۳۹۵ - ۷:۵۷ عصر
پاسخ: شايد منظور قاضي اين بوده است كه زوج هنوز براي اجراي حكم اقدام نكردهاند. روال قانوني اين طور است كه ايشان بايد حكم اجرايي بگيرند و بروند كلانتري. شايد منظورشان اين بوده كه تا دستور اجرايي صادر نشده، معنا ندارد كه شما مخالفت كنيد و شرط نماييد. باز هم بهتر است به وكيل مراجعه كنيد. وكيل و قاضي زبان هم را بهتر ميفهمند.