نظردهنده: سيد عبدالله شيرازي

مطلب زير را به تازگي در اينترنت خواندم و برام جديد و تازه بود و نمي دانستم
« با اين حال، برخي انقلابيون معتقد بودند كه آيتاللهالعظمي سيد عبدالله شيرازي هم مانند مرحوم آيتاللهالعظمي ميلاني؛ زعيم فقيد حوزه مشهد، همراهي كاملي با انقلابيون ندارد و بايد مراقب گسترش نفوذ او بود. از جمله حجتالاسلام سيد منيرالدين حسيني شيرازي؛ از روحانيون انقلابي و فعال كه در نجف نيز با جعل چك كوشيده بود مرحوم آيتاللهالعظمي سيد محمد روحاني را بدنام كند، درباره آقاي شيرازي نيز احتمال ميداد كه دولت از وجود وي عليه امام خميني استفاده كند؛ لذا پيشنهاد ميدهد كه بايد شجرهنامه او را چاپ و منتشر كرد. سيد منير مدعي بود كه سلسله سيادت مرحوم سيد عبدالله شيرازي به عبدالله بن عباس منتهي ميشود و در اين صورت مردم حاضر نيستند زير بار تقليد از يك سيد از خاندان عباسي بروند ( امام خميني در آيينه اسناد، ج17، ص 225).
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۵۳ عصر
پاسخ: اگر به مقدمه اين كتاب نگاهي بياندازيد، نوشته است: «اسنادي كه در اين مجموعه تقديم خوانندگان محترم مي شود اسنادي است كه ساواك در فاصله سالهاي 1335 تا پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 در پرونده انفرادي امام خميني(س) گردآوري نموده است. مطالعه اين اسناد ضمن اينكه مي تواند بيانگر بخشي از فعاليتها، موضعگيريها و مبارزات حضرت امام عليه سياستهاي ضد اسلامي ـ ملي رژيم پهلوي باشد، نشاندهنده عمق دشمني رژيم عليه روحانيت و مرجعيت و بويژه امام خميني است. اين اسناد بدون هيچ گونه دخل و تصرف و تحليل و توضيح در دسترس خوانندگان و محققان محترم قرار مي گيرد. اين جلد در ادامه جلد 16 به موضوعات امام خميني و رژيم شاه مي پردازد.» دقت فرموديد؟! مطالبي كه شما نقل كردهايد از ساواك است. اين گزارشيست كه ساواك به شاه ارائه كرده. آيا مأمورين ساواك ثقه هستند و مورد اعتماد؟! آيا گزارشهاي آنها نياز به «تبيّن» ندارد؟ آيا فسق مأموران ساواك آشكار نيست؟ اين كتابي كه از آن نقل فرموديد منبع تحقيق است و نه قضاوت، مشكوك و مظنون است و نه مورد وثاقت. پس بايد در گزارههاي آن تحقيق كرد و بدون اطلاع نپذيرفت. بنده آقاي سيدمنيرالدين را انساني وارسته و به دور از نيرنگ و فريب يافتم، با مراجعه به اسناد و جزوات و سلوك زندگي ايشان. نميتوانم به سادگي چنين رفتاري را به ايشان مستند بدانم. بله، ساواك دروغهاي زيادي داشته است، اين نيز ميتواند از آنها باشد. اين فيلم اقرار يكي از مأموران ارشد ساواك است، ببينيد:
http://www.aparat.com/v/rN8in