به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: سيد الياس
سلام خسته نباشيد
ايد? خيلي قشنگ و دلچسبي بود
خواستم سؤال كنم اگه نور خورشيد به ديواره هاي كولر اصابت كنه، باد كولر رو گرم نميكنه؟ يعني فقط سقف رو بپوشونيم كافيه؟
منظورم اينه كه اگه پارچه رو بزرگتر بگيريم كه از سه طرف روي ديواره ها رو هم بگيره چي؟دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۴:۰۹ عصر
پاسخ: به نظرم وجود پوشال‌ها در پشت درها كه پيوسته آب را از خود عبور مي‌دهند مانع گرم شدن آب از طريق ديواره‌ها شوند. شايد هم تأثير آن را كاهش دهند. ضمن اين‌كه معمولاً تابش آفتاب در بدترين و گرم‌ترين حالت خود، تقريباً عمود است و به سقف كولر مستقيم و به ديواره‌ها «مايل» مي‌تابد. مانند زمستان كه كاملاً به زمين مايل مي‌تابد و هوا سرد مي‌شود. اين نيز به نظر مي‌رسد مانع گرم‌شدن شديد ديواره‌هاست. نوري كه مايل اصابت كند، بيشتر منعكس مي‌شود تا جذب. ولي سقف به دليل تابش عمود و قائم بيشترين پرتو را جذب مي‌نمايد. از همه اين مباحث نظري و فيزيكي نيز بگذريم، بنده در عمل دو تا سه درجه كاهش دما را نسبت به گذشته شاهد بودم. يعني دماسنجي كه دما را در خانه اندازه‌گيري مي‌كند، پس از اين سايبان، وضعيتي را نشان مي‌دهد كه در دماي 42 درجه بيرون، دماي خانه را در 28 درجه نگه مي‌دارد. با ذكر اين نكته كه خانه ما دو خوابه، با يك هال و يك آشپزخانه بوده و تنها يك كولر آبي دارد. دماسنج را هم مقابل كولر نگذاشته‌ام كه نشانگر باد مستقيم باشد! اميدوارم اين ايده براي شما هم جواب بدهد.

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN