نظردهنده: سعيد

سلام باخانومم به مشكل خوردم از خونه رفته گفته من بيرونش كردم وكتك زدم من اين كارو نكردم ميگه شاهد دارم آيا افاقه ميكنه اگر ازشاهدا آشنا خودش باشه قبول ميكنه شوراچون تمكين زدم دادگاه پرونده راداده شورا
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ عصر
پاسخ: سلام. معمولاً قاضي طبق روال قانوني عمل ميكند و مواردي كه بنده مشاهده كردم قاضي به شهود اهميت نميدهد. آنچه قاضي با آن كار دارد يا همين دادخواست الزام به تمكين است و يا اظهارنامه تمكين. اگر يكي از اين دو را شما ثبت بفرماييد، معنايش اين است كه تمايل به بازگشت وي به منزل داريد. شوراي حل اختلاف هم نوبت ميدهد و هر دو طرف را ميخواهد و يك ساعت معمولاً وقت ميگذارد براي حل اختلاف. اگر نشد، پرونده را ارجاع ميدهد به شعبه دادگاه. دادگاه هم نامه ميدهد به كلانتري، اجراي حكم. اين روال دادگاههاي خانواده است. اما اگر طلبه باشيد و پرونده به دادسراي ويژه روحانيت ارجاع شود، آنجا روال متفاوتي دارد و معمولاً كاري به دادخواست الزام به تمكين ندارند و رسيدگي مستقلي انجام ميدهند.

بازم سلام خانومم اگر بخواد جهزيه خودشو بره بايد طبق سياه كه داره بره يا اين چند ساله هرچي من گرفتم ميتونه ببره
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ عصر
پاسخ: معمول اين طور است كه ايشان دادخواست استرداد جهيزيه ميدهد به دادگاه و اگر وكيل گرفته باشد، وكيل پيشنهاد مينمايد كه دستور موقت بگيرد براي بردن جهيزيه. ويژگي دستور موقت اصل غافلگيري است. يعني بدون اطلاع قبلي همراه با مأمور كلانتري ميآيند و طبق فهرستي كه زوجه خودش ضميمه دادخواست استرداد كرده جهيزيه را حساب مينمايند. ولي فرض بر اين است كه تنها جهيزيهاي را كه موقع ورود به منزل با خود آورده فهرست كرده باشد. در دستور هم ذكر ميشود كه اموال بايد تحويل يك فرد ثالثي گردد، نه خود زوجه، تا پس از زمان برگزاري جلسه دادگاه جهيزيه، مقداري كه تثبيت شد تحويل زوجه گردد. اما معمولاً اين اتفاق نميافتد و شما مجبور ميشويد هر چه را كه ادعا كرد تحويل دهيد. زيرا مأمور نيز نميتواند طرف شما را بگيرد. مگر اينكه وكيل داشته باشيد و وكيل شما مانع اجراي دستور موقت گردد به اين ترتيب كه تا شخص ثالث مورد اعتماد پيدا نشود تحويل ندهند. اما اگر تحويل داديد، در جلسه دادگاه، فهرست اموال اضافي را در قالب يك لايحه تحويل قاضي ميدهيد و ايشان دستور بازگشت ميدهند. اما نسبت به اموالي كه پس از ازدواج خريداري شده باشد، فقط در دادگاه طلاق است كه قاضي رأي ميدهد طبق چهارده بند قانون حمايت از خانواده كه در سند ازدواج موجود است و شما هم تك به تك هر بند را امضاء فرمودهايد، نيمي از اموال كسب شده تحويل زوجه شود. اما بدون طلاق، ايشان فقط ميتواند مدعي بردن آن چيزهايي شود كه خودش آورده است. در بسياري از موارد البته مشاهده شده است كه زوجه پيش از مراجعه به دادگاه، خودش دست به كار شده، به منزل مشترك ميآيد و در نبود زوج هر چه هست ميبرد، تا بعد ادعا كند حاضرم برگردم، ولي منزل زوج خالي است. آن وقت نفقه بر گردن زوج ميآيد تا زماني كه بتواند خانه را تكميل نمايد!

سلام خيلي ممنون از راهنمايي تون يه خونه وكالتي دارم هنوز تحويل ندادن از تعاوني مسكن گرفتم پيش سند به نام صاحب اولي ميباشد آيا اونو ميتونه ازم بگيره
جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ صبح
پاسخ: در اين طور موارد خاص، بايد به يك دفتر ثبت اسناد يا يك وكيل مراجعه بفرماييد. بنده اطلاع دقيقي ندارم.

سلام امروز بخاطر درخواست تمكين كه دادم بودم فقط شورا داشتيم اونجا اظهارات جفتمون نوشتن چند تا سوال واسم پيش اومده اگر ممكنه شما راهنمايم كنيد.
1_خانومم قبول نكرد برگرده گفت زدتم ازخونه بيرونم كرده خرجي بهم نميده از جفت مون امضا گرفت زير اظهارات اونو از من امضا گرفت ازم نپرسيد قبول داري يانه فقط گفت امضا كن آيا اين امضا مبنا براين كه من اظهارات خانومم قبول كردم؟؟
2_يه برگه زد روي پرونده نوشته بود عدمه سازش گفت ببر دادگاه آيا واسه راي فرستاده دادگاه دفتر دار قاضي گفت اظهاريه واست مياد قاضعي دوباره رسيدگي ميكنه ياروي همون نوشته هاي شورا ري صادر ميكنه
3_داخل دادگاه حرفاشو بايد ثابت كنه چون داخل شورا ن ازش مدرك خواست نه شاهد الان تكليف من چيه
4_خونه كه داخل ميشستيم الان برج 200كرايه خونه الكي ميدم كاري ميتونم بكنم
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۵:۴۷ عصر
پاسخ: معناي اين امضاء اين است كه شما در جلسه حاضر بودهايد و حرفها را شنيدهايد. «عدم سازش» يعني اظهار بيفايده بودن جلسه شوراي حل اختلاف. در اين مرحله شما دقيقاً در مرحله صفر دادرسي هستيد، يعني انگار براي اولين بار به دادگاه مراجعه كردهايد و پرونده ميرود دست قاضي و اخطاريه ميآيد كه در جلسه دادگاه حاضر شويد. قاضي بدون برگزاري جلسه رأي صادر نخواهد كرد. در جلسه دادگاه، دوباره همه حرفها تكرار خواهد شد و قاضي همان سؤالها را دوباره خواهد پرسيد. اگر موفقيت در جلسه دادگاه براي شما اهميت دارد، حتماً بايد با وكيل پيش برويد. اما اگر خيلي برايتان فرقي نميكند كه چه اتفاقي بيافتد، بدون وكيل برويد! اين دادگاه را شما ترتيب دادهايد، نه ايشان. بنابراين صرفاً صلاحيت دارد به مسأله تمكين رسيدگي نمايد. اگر زوجه بتواند از پزشكي قانوني نامه بياورد كه زد و خورد بوده، قاضي ميتواند رأي دهد كه بدون بازگشت زوجه، نفقه براي ايشان ثابت شود. يا اگر در اين مدت، تا برگزاري جلسه، بتواند خانه شما را تخليه نمايد، مدعي خواهد شد كه منزل شما آماده زندگي نيست، پس نفقه ميگيرد و باز نميگردد. اما اگر اين دو اتفاق نيافتد، قاضي رأي به بازگشت ايشان ميدهد و اگر باز نگردد نفقه نخواهد داشت. ولي باز هم بهتر است وكيل داشته باشيد تا بدون محدوديتهاي حقوقي، به سادگي برود و پرونده را باز كند، اگر استشهاديهاي از طرف زوجه ارائه شده بود، آن را مشاهده كند و اگر مدرك قابل قبولي بود، زودتر از اينكه دير شود، راه حلي پيدا نمايد. درباره كرايه خانه نظري ندارم و نميدانم چه ميتوانيد بكنيد. اگر دنبال روسفيدي نزد پروردگار هستيد، در دادگاه طريق صداقت و راستي پيش بگيريد. حتي اگر حكم به ضرر شما بود، بدانيد كه پس از مدتي همه چيز رو به راه شده و زوجه از اشتباهش پشيمان خواهد شد، اگر چه شايد چند ماه طول بكشد.

سلام خيلي ممنون راهنمايتون
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۵۵ عصر

سلام پيام هارو مطالعه ميكردم شما يك سريا رو بهشون گفتيد به مشاور مراجعه كنند آيا منم ميتونم مراجعه كنم خانومم برم اگر قبول نكنه ميتوانم اجبارش كنم چون خدادي من فقط مي خوام بياد سرزندگيش تاكاررا دادگاهمون بالا نگرفته اونجا اون ميخواد خودشو ثابت كنه منم خودمو ولي فكر كنم مشاور بهتر باشه باصحبت مشكلامونو حل كنه
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ عصر
پاسخ: البته مراجعه به مشاور خوب است، ولي وقتي كار به دادگاه نكشيده باشد. معمولاً وقتي روند دادگاه آغاز ميشود، طرفين حاضر به گفتگو و حل مسأله از طريق مشاور نميشوند. اما خوب است، اگر اين احتمال را ميدهيد كه تأثير دارد، قطعاً استفاده از مشاور خانواده نخستين مرحله است. براي شروع ميتوانيد با شماره 1480 تماس بگيريد كه مشاوره رايگان بهزيستي است. موفق باشيد.

سلام مراحل طلاق توافقي چگونه استس
سهشنبه ۱۴ دي ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ صبح
پاسخ: سلام. من آن چه را كه تجربه كرده بودم در اين نمودار توصيف كردم. تجربهاي درباره طلاق توافقي ندارم.

خيلي آموزنده بود. ولي در واقعيت مرد ها حقي ندارند.
زن من بچه را هم با خود برده تقاضاي مهريه و نفقه هم كرده.
من كاري از دستم برنمياد از لحاظ قانوني.
قانون براي افراد ابرومند هست.
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱:۳۷ عصر
پاسخ: متأسفانه قوانيني كه در اين زمينه وضع شدهاند، با آنچه بايد باشند فاصله دارند. قوانيني كه پيش از انقلاب و با نگاههاي غيراسلامي تدوين شدهاند، گاهي همچنان در محاكم قضايي اعتبار دارند. آنچه نيز در اين سالهاي اخير اضافه شده، گاهي بر اساس عقول افرادي بوده كه خود را عاقلتر از شارع پنداشته، براي بشر نسخهاي به گمان خود بهتر پيچيدهاند. و اين شده كه ميبينيد! خدا إنشاءالله فرصتي براي مؤمنين فراهم نمايد، تا قوانين را اصلاح نمايند، پيش از آنكه دير شود.

هنوز براي شكر كردن زود است
بايد بزرگ شه
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹ صبح
پاسخ: آن هم يك شكر ديگر ميخواهد. هر مرحله را نميتوان از بيم گام بعد ناشكري كرد. تا اينجايش سوا، شكرش به جاي آوريم، مابقياش هم سر جاي خود! :)

سلام
از مطلعي شنيدم كه توسل بر حضرت اميرالمومنين عليه السلام راهگشاست.
يكشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۷:۲۳ عصر
پاسخ: سلام. تشكر.

سلام
تشكر بسيار از شما سرور گرامي ،
كساني كه مشتاق به همكاري در اين ضمينه هستند جهت ارتباط با بنده تماس بگيرند ،
ممنون
سهشنبه ۱ تير ۱۳۹۵ - ۵:۰۲ عصر
پاسخ: موفق باشيد.

واقعا دمتون گرم خونتون سرد
خيلي جالب بود حتتتتما اين كارو ميكنم به همه توصيه ميكنم اين كارو انجام بدن
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۴:۲۷ عصر
پاسخ: ممنون! موفق باشيد. :)

سلام
مطلب شما واقعا جالب بود اتفاقا داشتم فيلم رو ميديدم ، راستش حرف شما رو باور نكردم خودم عكس گرفتم از اون لحظه فيلم و بررسي كردم ديدم واقعيت داره ، شوكه شدم مثل شما.
حرف شما درسته واقعا ما با چه جور حيواناتي طرف هستيم؟!
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۵:۰۵ صبح
پاسخ: سلام. إنشاءالله خداوند ما را از شرّ اينها حفظ فرمايد. تشكر از لطف شما. در پناه خدا.

سلام
نمي دونم روايت چقدر سند داره اما محبت و ادب تؤامان بايد پيش بره با توازن متناسب بدون زور و فشار
و اينكه كلا مطالب سبكش قشنگه به جز اون يك كلمه كه تو بيوگرافي نوشتيد كاش اين خاطرهنگاري زيبا با همه اعضاي خانواده پيش ميرفت
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۴۱ عصر
پاسخ: سلام. از اينكه نظر خود را بيان فرموديد خيلي خوشحال شدم. دوست دارم خوانندگان پيگير وبلاگ، نظر خود را صريح بيان فرمايند و اين نظر صريح شما، بسيار ارزشمند است براي نويسنده. تعادل و تناسب هميشه لازم است، در هر امري. مشكل در تعيين مصداق است، در تشخيص وضعيت متعادل. همه پدران و مادران آشپز هستند؛ محبت و ادب را با هم مخلوط ميكنند، اما طعمهاي مختلف ناشي از تفاوت نسبت ميان اين دوست، تقدّم و تأخرّ آنها و فاصله ميانشان. يكي نخود را دير ميريزد و در آش نميپزد، ديگري زود ريخته، له شده و بافت محصول را خراب كرده است. آدمهاي مختلف به همين تصميمها متفاوت ميگردند. «طلاق» هم واژهاي نيست به نظرم كه «زشت» باشد. آنچه زشت است، طلاق با دلايل سطحي و بياهميت است. طلاق در اسلام يك راه حل است، راه حلي كه از مسيحيت حذف كردند و كانون خانواده را متلاشي ساختند. بارها هر جا كه صحبت شده عرض كردهام: تربيت فرزند در محيط طلاق بهتر است تا در محيط دعوا. مادر و پدري كه ميخواهند فرزند را زير داد و هوار و اختلافات خود تربيت نمايند، ويران ميكنند، نه بنا. اما اگر حسّاسيت جامعه ما كم شود، به اينكه طلاق را «وحشتناك» نديده، آدمها راحت جدا شوند و دوباره بدون نگاه بد مردم، وصلت كنند، خانوادهها سيّالتر از حال ميشوند. دو نفر كه نميسازند، يك خانواده خراب، باز ميشود و دو خانواده بهتر ميسازد. دو كانون آرامش ايجاد ميشود به جاي يك كانون دعوا. اما البته در جامعه امروز ما كه طلاق وضعيت روشني ندارد، مطلقهها ول ميگردند و اين خطرناك است. بايد فرصت ازدواجهاي دوباره را چندين برابر كرد. باز هم سپاسگزارم.