نظردهنده: زهرا

واقعا چه قانوني!
من مجبور به بخشش كل مهريه ام شدم به خاطر آبروم
با اينكه طرفم دروغ گفته بود خيلي....
بعد الان دارم با آقايي ازدواج ميكنم كه داره ماهي يك سكه و يك چهارم حقوقش رو بابت مهريه ميده!
يكشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۴:۵۴ عصر
پاسخ: قانون حمايت از خانواده پيش از انقلاب اسلامي تدوين شده است. و شگفتآور اينكه همچنان معتبر ميباشد و در دادگاهها به آن عمل ميشود. بايد تغيير كند تا اين اتفاقات عجيب كه شما اشاره فرموديد نيافتد.
گنگ است چقدر كار و بارم.. يوسف
دل باخته ام و غصه دارم... يوسف
من تا ته دنيات..زليخا هستم
هرگز نرود به توبه كارم..يوسف
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶ صبح
آن آينه ام كه خرد خردم بي تو
يك عمر به درد ..دل سپردم بي تو
گفتم كه بيايي و دوايم باشي
آخر تو نيامدي و مردم..بي تو

آن شيشه اي ام كه تو تگرگم بودي
يك عمر فريب داده..مرگم بودي
حالا كه مي روم مرا مي خواهي
حيف از بهارم كه تو برگم بودي
اسدي
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹ صبح
راه ما ..كج راهه شد يوسف بيا
يك!هزاران جاده شد يوسف بيا
دل اسير چشم دنيا كرده اند
شهر پر از دلداده شد ؛يوسف بيا
خود اسيران ؛دم ز ياري مي زنند
خودپرست؛!آزاده شد ،يوسف بيا
خون دل جوشد ز جان عاشقان
غم ز هجران زاده شد،يوسف بيا
عاشقي رسم بلاكش هات بود
حال رسمي ساده شد. يوسف بيا
خوبي كنعان ز يادش مي رود
پيش پا افتاده شد يوسف بيا
چشم بر راهم؛ زليخاي توام
مصر تو آماده شد.يوسف بيا
چشم ظاهر بين اين مردم ز بس
مست صدها باده شد. يوسف بيا
عشق از بس كه تنها مانده است
از نفس افتاده شد يوسف بيا
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ عصر
تو آمدي و هواي گندم كردم
در دست گناه تو..خودم گم كردم
لعنت به خودم..كه من خودم را با تو
بي آبرو ترين مردم كردم

مثل سدي مقابل فكرم نشسته اي
تا بلكه وا نگردد..لبهاي بسته اي
عمري ست..اين تو..مثلن مهربان من
من را به نام حضرت عاشق شكسته اي
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ عصر
پاسخ: تشكر كه اين فضاي خالي را با سرودههايتان عِطرآجين نموديد.
ليلاي قصه ي من..روزي،من با دل.عجيب مي سوزم
حتي دليلش را نمي فهمم .وقتي كه پر آسيب مي سوزم
يك سيب را بردار ليلا جان..قرمز ..و رويش عشق را بنويس
دل سرخ تر از سيب..قلب من،مثل دل اين سيب مي سوزم
اصلن نمي فهمم چقدر ..اما..چشمانم از باران.غمگين تر
آتش نمي فهمد چرا داغم..تب دار..پر لهيب..ميسوزم
گفته ست:عشق و عاشقي مرده..حق داشت از بس كه تبر خورده
ليلا ولي من...سرو پا برجا.در دست اين تكذيب مي سوزم
تسبيح دستان دل من را..هر دانه ذكرش سوره ي آه ست
تركيب عشق و دل..من عمري ست..به جرم اين تركيب مي سوزم
مثل اناري..دانه دانه سرخ..اشك از دو چشمان سرازير است
اين جا خراب آباد دنيا؛؛من..دق كرده از تخريب مي سوزم
عشق و من و ليلا كه مي سوزيم...مثل زليخا..ما كه مي سوزيم
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱ عصر
پاسخ: شما با اين طبع شعر چرا از سايت
http://www.shereno.com استفاده نميفرماييد. فضايي بسيار ساده و راحت، قابل و توانا، براي ارائه اشعار و سرودههايتان به سبك قديم و جديد؛ نو و سپيد، كه كوچك و بزرگ نظر ميدهند و ياريتان مينمايند. به گمانم بسيار موفقتر خواهيد بود تا قرار دادن آنها در كامنت ساير وبلاگها. حق يارتان.
با سلام خاهر نامزدم ،دعايي ازطريق نام من ومادرم گرفته من در گوشي نامزدم ديدم اين مرا خيلي درگير كرده چطور باطلش كنم
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۷:۴۷ عصر
پاسخ: دعا و طلسم و اين چيزها، «اختيار» و قابليتهاي انسان را از ميان نميبرد. بلكه تنها «شرايط» زندگي را تغيير ميدهد. تازه اگر واقعاً طلسم و سحر باشد. خيلي از اينچيزهايي كه امروزه در كوچه و بازار ديده ميشود حقهبازيست. نگران نباشيد. سعي كنيد زندگيتان را با عقل و خرد بسازيد. خداوند وجود دارد و قدرت او از هر طلسم و سحري برتر است. به خدا توكل كنيد و از سحر دوري بفرماييد.

سلام يك شماره تماس ميخواهم
يكشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ عصر
پاسخ: درباره «طلسم» و «سحر» تخصصي ندارم. اطلاعاتم هم محدود ميشود به همين مطالبي كه در پست وبلاگ نوشتهام، به عنوان يك فرد غيرمتخصص. چيزهاي مختصري در بعضي كتابها خواندهام كه آنقدر نيست تا به كار آيد. ياعلي

سلام
جايي فرموده بودين خواص طوالع را در قسمتي مخفي گنجانده ايد. بنده نسخه اندرويد رو خريدم و نصب كردم. لطفاً بفرماييد خواص طوالع. رو كجا ميتونم مطالعه كنم؟؟
ممنون
يكشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۲۹ عصر
پاسخ: سلام. خواص طوالع و ويژگيهاي آنها در اين نرمافزار وجود ندارد. فقط با انتخاب طالع ميتوان اسمهايي را مشاهده كرد كه گفته ميشود آن طالع را ايجاد ميكنند. فهرست طوالع را در يك كتاب ديدم و در اين تصوير قرار دادم:
http://movashah.id.ir/o/talee.png موفق باشيد.
معني اسم ها رو ننوشتيد . . . اسم بدون معني آخه؟!
يكشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲:۵۴ عصر
پاسخ: معني آنها را نداشتم!

باسلام
نرم افزار رو نتونستم دانلود كنم و خيلي هم نياز دارم ميشه لطفا راهنمايي كنيد
يكشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۴:۴۵ عصر

با سلام
اسم من زهرا و نام مادرم معظمه هست و متولد 1363/10/2 هستم ميخواستم ببينم اگه اسمم رو به اسم فاطمه تغيير بدم آيا طالع من سعد درميايد؟ من نتونستم نرم افزار رو اجرا كنم لطفا شما تو اين مورد كمكم كنيد و بگيد چه اسمي رو انتخاب كنم طالع سعدي ميتونم داشته باشم؟ آيا اسم فاطمه برام خوبه؟ منتظر چوابتون هستم. با تشكر
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ عصر
پاسخ: سلام. چند نكته: اول. اين محاسبات هيچ مبناي قابل اعتمادي ندارد. بنده خودم عملاً درباره افراد مختلف بررسي كردم. آنهايي را كه اين محاسبه در طالع نامناسب معرفي ميكند، اتفاقاً ميبينيد كه خيلي هم زندگي خوب و راحتي دارند! دقت كنيد: اين روش محاسبه كه بنده در دو كتاب مستقل ديدم و كاملاً مانند هم بود، نام «حسن» را براي كسي كه مادرش «فاطمه» نام داشته باشد «نحس اصغر» ميداند و نام «حسين» را براي وي «نحس اكبر»! به نظر شما عجيب نيست كه اين روش محاسباتي، طالع مقرّبترين انسانها به خدا را اينطور بگويد! دوم. اساساً اعتقاد به طالع، مبناي درستي ندارد، بعيد نيست از مكايد ابليس براي سرگرم كردن مردم و انحراف آنان باشد. سوم. آنهايي كه اين روشهاي محاسباتي را براي طالع گفتهاند، معمولاً نامي را كه در گوش بچه هنگام تولّد گفته ميشود را ملاك ميدانند. اينكه با تغيير نام در بزرگسالي، طالع تغيير كند، بر فرض كه «طالعبيني» هم مبناي صحيحي داشته باشد، آيا دنيا و عالم خلقت اينقدر كشك است به نظر شما كه با يك نام عوض كردن، تمام روال آن تغيير كند؟! چهارم. غرض من اين بود كه مردم خودشان بيازمايند و توخالي بودن توهّم طالع را خودشان دريابند! پنجم. بله، نام فاطمه خوب است. در پناه خدا باشيد.

از گفته هايتان متوجه شدم ايراد از كجاست دقيقا مثل نان عمل كنيد چانه گيري كنيدسايز هر چانه 80-40 گرم باشد و انها را جدا جدا روي كاغذهاي روغني كوچك ارد پاشي شده استراحت دهيد تا كمى باز شوند روي همان كاغذ (يا نايلون ضخيم كه در صورت دوم نياز به ارد نيست) چانه ها را بادست باز كنيد بااستفاده از انگشتان اشاره وسطي و انگشتر قطر ديسك پهن شده نيم تا يك سانت سپس مجددا استراحت دهيد تا دو برابر شود وسط انرا باانگشتانه يا سر نوشابه سوراخ كنيد با همان كاغذ زيري ارام خمير را ببند كنيد و در روغن گرم بيندازيد و بقيه ي ماجرا از رسپي اي استفاده كنيد كه خمير مايه دارد از نانواييها خمير مايه بخريد مطمئنتر و تازه تر است تا اون بسته بندياي سوپري اضافي خمير مايه را در نايلون محكم ببنديد در يخچال نگهداري كنيد از خميرمايه ي ريز يا اينستنت ييست استفاده كنيد درشت يا اكتيو دراي مناسب ذائقه ي ماايراتيان نيست همهي اي مطلب را يه بار نيم ساعت پيش تايپ كردم خواستم ارسال كنم شارژ گوشيم تموم شد خصوصي ميفرستم چون نيازي نيست همه ببينن شاد و سلامت بمانيد دنات براي سلامتي مضر است
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ صبح
پاسخ: تشكر. اصلاً بهتر است ديگر از اين چيزها نخوريم. چاق ميشويم و براي سلامتيمان همانطور كه فرموديد ضرر دارد. در پناه خدا.

اينكه تصميم بگيريد دنات يا بقول خودتان پيراشكي بخوريد يا نه كاملاً شخصي ست ولي من بشخصه دوست دارم وقتي رسپي جديدي را امتحان مي كنم انقدر اين كار را ادامه بدهم تا به نتيجه ي پرفكت برسم و بدانم كه استاد شده ام توضيحات من براي دخترم مريم از اين باب بود
يكشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۵:۱۳ عصر
پاسخ: خيلي خوب است، اينكه انسان جديّت در كار داشته باشد. از اين بابت به شما تبريك عرض ميكنم. توضيحات شما را نيز به اطلاع مريم رساندم. ممنونم از لطفي كه فرموديد. ولي خودم مدتيست كه دارم تلاش ميكنم كمتر شيريني و اينطور چيزها بخورم. دوست دارم بيشتر عمر كنم و بيشتر در دنيا بمانم. سپاس.

بزرگترين هنر آدمي"انسان"شدن و انسان ماندن است و بزرگترين هنر هنر كمك به ادمي ست تا اين راه انسان شدن را صبور تر طي كند
وجوب هنر انجا به چشم مي ايد كه آدمي در طى طريق خسته و وامانده مي شود
با كمك هنر مي شود لختى آسود و از نو برخاست و ادامه داد
پيشنهاد مي كنم جلودارش نشويد
هنرمند متدين براي جامعه مثل عالم عامل است
يكشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۵:۰۲ عصر
پاسخ: من جلوي هيچكدام را نخواهم گرفت. روشم اين است كه فقط پيشنهاد نمايم. انتخاب با خودشان بوده و خواهد بود. اما درباره هنر، بله هنر براي تفريح خوب است، يا براي آموزش. اما هنر براي اينكه جايگاه اجتماعي انسان شود، اين كه كارش بشود سرگرم كردن ديگران، تا از اين راه «تشويق» دريافت دارد، ديده شود و به شهرت برسد، اين را نميتوانم توجيه برايش پيدا كنم. البته حتي هنر به عنوان تأمين درآمد هم قابل قبول است. كسي كه براي تأمين معاش خانوادهاش از هنر استفاده ميكند مأجور است. جهاد هم محسوب ميگردد. متشكرم كه نظر خود را بيان فرموديد. در پناه خدا.

دخترم؛ تو را ميسپارم به معصوميت بانويي كه روز تولد او به نام توست،عيدت مبارك.
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ عصر
پاسخ: تشكر. در پناه خدا.

افرين عاليه بنظرم براي ايام تابستان فني حرفه اي كلاس قنادي ميذاره ولي مريم خانم شايد هنوز سنش اجازه نده.سعى كنه از دستوراتي استفاده كنه كه حتي الامكان جوش شيرين نداشته باشه چون معده رو به هم مي ريزه و باعث چاقى و كمخونى ميشه. مأموراى بهداشت كه به قناديا و نانواييا سركشي مي كنن اگه جوش تو بند و بساطشون ببينن حسابي خدمتشون ميرسن.لطف مخصولات خونگي به اينه كه اين مواد مضر رو نداشته باشه.ببخشيد من باز افاضات فرمودم.چون يه جورايي اين تذكرا به حرفه ام بر مي گرده وگرنه شما خود استاد هستيد.
يكشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ عصر
پاسخ: ممنون. خيلي لطف ميكنيد و ما از افاضات شما استفاده ميكنيم و ياد ميگيريم. سپاس.

انقدر خوب توضيح دادين كه من با تمام بي اطلاعي از اقتصاد هم متوجه شدم اينكار فقط از شيطان برمياد و احتمالا شيطان پير از اينكه اينجوري بني بشر رو گول زده كلي بخودش ميباله افسوس كه تاانقلاب مهدي درگير ان خواهيم بود
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲:۵۲ عصر
پاسخ: فهميدن اين مطلب براي خود بنده نيز دشوار بود! زيرا بانكها اصرار دارند اطلاعاتي از چرخه اقتصادي و نحوه مديريت پول ارائه ندهند! اصلاً طوري پول را معرفي ميكنند كه آدم نفهمد واقعاً چيست. بانك اساساً يك ساختار ظالمانه و فاسد و پنهانكار است. از ابتدا بوده و هنوز هم. مبتني بر ربا. اگر ربا را برداريم ديگر بانكي باقي نميماند و اصلاً بانك نميتواند ديگر به حيات خود ادامه دهد! تشكر.

هيچي ديگه مثل قديما نيست و عطرو طعم بچگيا رو نداره بنظرم به اين ميگن بزرگ شدن:/
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۵:۴۹ عصر
پاسخ: اين فرمايش شما يك تأثير رواني و روحي در رشد بشر است. يعني اينكه حالات روحي كودكي تأثير ميگذاشته در برداشت انسان از همه لذّات، حتي طعم خوراكيها. بله، اين صحيح است. من كودك كه بودم هميشه تصوّر ميكردم كوچه ما خيلي عرض زيادي دارد و بزرگ است. بعدتر كه بزرگ شدم و يك بار مسيرم به خانه دوران كودكيام افتاد، به همان كوچه، تعجب كردم از اينكه چقدر باريك است!!! ولي از يك بُعد ديگر، دنياي مدرن شيوه توليد را تغيير داده است. صنعتي شده و در اين فرآيند، مواد اوليه را نيز متحوّل ساخته. طبيعتاً حتي تخممرغ هم كه طبيعيست، ديگر آن قبلي نيست، زيرا نه فقط خوراك مرغ تغيير كرده، جايگاه قرارگيري آن نيز در كارخانه متفاوت شده، تكان نميتواند بخورد، تحرّك ندارد، بدنش انباشته از ضايعات متابوليسم، هورمونها و ساير تزريقات دامپزشكي! اين تغيير عطر و طعم ديگر به خاطر «بزرگ شدن» نيست، به خاطر «صنعتيشدن» است. تشكر و سپاس.

اونيكه منظور نظر شماست شعيريه نيست كنافه است تو بسته بندي يخچالي ميفروشن و مثل فالوده نرمه و سفيد رنگ قم نمي دونم ولي تهرون تو محله ي عربا هم اماده شده شو ميفروشن هم خامشو.تو لوازم قنادياي معتبر هم هست ايراني و ترك.موفق باشيد
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ صبح

اينا كنافه هستن البته تو پروسه ى پخت برشته ميشن تركا باهاش غوغا مي كنن??
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲:۰۹ عصر
پاسخ: ممنون. سپاس. اسمي جديد ياد گرفتم. در پناه خدا.

...و فرشته ها هم گاهي اخم مي كنند :)))
جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۳:۳۲ عصر
پاسخ: گاهي... ممنون. :))

اسمش بود:شيريني خشك دو رنگ.ساده ترين نوع شيريني خشك ولي به نسبت زحمتي كه براش مي كشيم طعم خوبي داره با كره هم مطبوع ميشه بشرطيكه بوي كره رو بچه ها بپسندن البته بايد كمى بيشتر از روغن ريخت چون كره دوغ دارد.اسانسهاي مختلف مطبوعترش ميكنه مثلا رنده ي پوست پرتقال يا ليموترش،وانيل،اسانس موز
بشدت پيشنهاد ميشود كه يه شيشه اسانس استاندارد موز در بند و بساط اشپزي وجود داشته باشد همگي موفق باشيد
يكشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۰۰ عصر
پاسخ: دو تا شيشه اسانس خيلي وقت پيشها خريده بودم؛ يكي عطر بهارنارنج بود و ديگري پرتقال. دو تا رنگ خوراكي هم داريم، سالهاست؛ سبز و نارنجي. خيلي از آنها استفاده نميكنيم. ولي حالا كه فرموديد آزمايش ميكنيم ببينيم چه ميشود اگر در شيريني بريزيم. بيشتر در شربت كه درست ميكنيم ميريزيم، هم طعم خوبي بگيرد و هم رنگ. مثلاً شربت بهارنارنج! ممنون كه اسم شيريني را فرموديد. تشكر از لطف شما. در پناه خدا.
سيد
استاد
اقا ي محترم
برادر گرامى
منكه ان خانم را نديدم فقط از نوشته هاي شما چيزهايي دستگيرم شده
ولي نبايد يك طرفه به قضاوت رفت
پس قضاوتي نمي كنم
فقط نظرم را مي نويسم از باب نهي از منكر
(اين نهي از منكرهميشه به ضرر من بوده ولي من دست بردارش نيستم رفيق)
هرچقدر هم اون زنه بد باشه و به شما بدي كرده روزي زن شما بوده معشوق شما بوده مادر بچه هاتون بوده مطمئناً قسمتي از ذهن و روح و وجود شما بوده
حالا كه نيست به حرمت روز و شبهاييكه بازهم بودين ازش اينطوري حرف نزنين
توي دل بچه هاتون جايي خالي هست كه اونو فقط يه مادر پر ميكنه كاش حد اقل تو ذهنسون اونو خوب ببينن
يه مادر خوب
ولي رفته
اصلاً مرده
بهتر از يه مادر بده
از طرفي
بقول همسرم
به يكي گفتن زنت چش بود طلاقش دادي
گفت اون موقع كه زنم بود هيچي نگفتم
الان كه ديگه دختر مردمه
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۴:۲۴ عصر

سلام
من يك همسرم و يك مادر
و يك ادم پروفشنال
به همين دليل سعى ميكنم در هر دوسنگ تمام بگذارم
ميتوانم يا نه
اينرا بايد از خانواده پرسيد
حتما نميتوانم
چون ادمم و ممكن الخطا
به هر حال تمام سعي ام را ميكنم
از ته دل و اعماق جان
و درك نمي كنم زني باشد كه اينطور نباشد
پس هرگز قضاوتش نخواهم كرد
ولي احساسي بسيار قوي به من مي گويد كه اين زن
شما را دوست داشته
و توقع داشته شما هم او را بخواهيد
توقع داشته نازش را بكشيد
دنبالش برويد
حتي التماسش كنيد
عاشق مي خواسته
و شما....
بوديد؟
نبوديد؟
غرورتان جريحه دار شده بود؟
حرمتها...امان از شكسته شدن حرمتها
و دلها....
بگذريم
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۵۸ عصر
پاسخ: سپاسگزارم از اينكه نظر خود را بيان فرموديد. در پناه حق.