به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: دكتر خودم
خوشحالم كه دشمن رديف اوليم (:
ولي اينكه گفتين گدايي رو درك نكردم، ما خودمون هم هر چند وقت يه بار يه طرح ميزنن كمك به مردم مظلوم فلان جا،
اين كار اسرائيل به نظرم بيشتر از اينكه نياز مادي باشه، نياز معنويه،
مهم نيست كه كسي كمك كنه يا نه،
مهم اينه كه القا بشه كه كي كجاست و چي ميخواد بشه (:جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱:۲۵ عصر
پاسخ: تك تك الفاظي كه ما در كلام خود به كار مي‌بريم، براي بيان حقيقتي در واقع هستند، ولي اين‌گونه نيست كه حقيقت محكي هميشه واقع خارجي باشد! اين يعني چه؟! :) يعني گاهي بعضي، نه، خيلي هم گاهي نه، بسياري از مواقع، بخشي از حقيقت كه الفاظ از آن حكايت مي‌كنند، درون ِ خود ما هستند! مثلاً وقتي دوستي به شما مي‌گويد: «از اين چيپسا بخور، خيلي خوشمزه ست، تا حالا مث اين نخوردي، امتحان كن!» در چنين مواردي هم واقعاً كلام خبري است و در حال حكايت از يك واقعي است. اما آيا واقعاً شما تا به حال چنين چيپس خوشمزه‌اي نخورده‌ايد؟ يا واقعاً اين بهترين چيپس است؟ نه، قضيه تنها بيان يك احساس است. دوست شما قصد دارد حس خود را از خوردن آن چيپس بيان دارد. الفاظ اين‌گونه‌اند كه در حين حكايت از واقعيت خارجي، از درون گوينده نيز خبر مي‌دهند. كاري كه آيپك، اين لابي اسرائيلي كرده خيلي شگفتي‌آور بود. تصور كنيد سال‌ها عضو معمولي سايت آن‌ها باشيد و هر ماه چند خبر و مطلب براي شما ارسال مي‌كنند، اما اين‌بار، يهو از شما كمك مالي مي‌خواهند، آن هم دقيقاً موقعي كه بيداري اسلامي در تونس و مصر و ليبي شكل گرفته است. اين يك كمي متفاوت است با كمك‌خواهي‌هاي ديگر. آن هم سازماني كه پولش از پارو بالا مي‌رود و خودش مي‌گويد ده‌ها هزار پرسنل و نيروي همكار در دنيا دارد! خب، من هم از لفظ «گدايي» حس خود را بيان كردم! حل شد؟! :)
بله، خيلي قشنگ منظورتون رو بيان كردين،
ولي من ربط بين گدايي با بيداري اسلامي رو نفهميدم، ميشه اينو برام باز كنيد؟جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۶:۲۹ عصر
پاسخ: خب، همين هم براي بنده جالب بود. يعني واقعاً ربط اين‌كه آيپك الآن، درست در زماني كه بيداري اسلامي اتفاق افتاده است، تقاضاي كمك مالي مي‌كند. واقعاً چرا؟! سؤال بنده همين ربط است! د:
شرايط مساوي نيست ولي، اسرائيل رو اگه يه كشور در نظر بگيريم، در حال جنگه ولي ايران نه!
بعد به نظر شما كدوما فايده‌شون بيشتره؟، وزارت‌خونه‌هاي بيشتر يا كمتر؟ چرا؟
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۶:۳۹ عصر
پاسخ: اگه اونا در حال جنگن، با كي مي‌جنگن؟ لطفاً به اين لينك نگاه كنيد: http://rastan.parsiblog.com/Posts/119 سازمان آيپك رسماً ايران را دشمن خود مي‌داند، پس اگر آن‌ها در حال جنگ هستند، با ما در جنگند و لاجرم ما هم در جنگيم. ضمن اين‌كه وزارتخانه‌هاي زياد بد نيست، بزرگي بي‌فايده دولت بد است. اين‌كه سي وزارتخانه داشته باشيم، ولي هر كدام فقط به اندازه نياز و كار نيرو داشته باشند، خيلي هم خوب است، چون در اين شرايط هر كاري يك متولي در كشور خواهد داشت، البته به شرط تعريف شده بودن وظايف! اما وزارتخانه‌ها را كم كنيم و همچنان كلي نيروي انساني بي‌فايده داشته باشيم، چه تفاوتي مي‌كند و چه خاصيتي دارند. مهم چابك بودن است. دولت بايد Agile شود، چه با وزارتخانه‌هاي زياد و چه با وزارتخانه‌هاي كم. تصور نمي‌كنم كم شدن وزارتخانه‌ها دولت را چابك نمايد و كوچك، چون همان اندازه، فقط در تعداد كمتري دسته و گروه تقسيم شده‌اند!
اينقدر قشنگ بحث كردين كه دلم نمياد گير بدم (:
ولي بخوام منطقي بحث كنم شما سفسطه كردين در معناي كلمه جنگ، من منظورم از جنگ جنگ فيزيكي بود، چي ميگن؟ هميني كه موشك و بمب و اينا توشه،
ولي چنگي كه شما ميگين احتمالا جنگ زوره، چي ميشه؟ همين جنگ نرم، يه چيز مثل جنگ سرد.
البته اينكه اسرائيل دشمن ماست رو بحثي ندارم. ولي من سوالم اين بود كه مثلا ميخوان 4 تا وزارت رو بكنن يكي وزارت به بهانه كوچيك شدن دولت، اين خوبه يا نه؟ كه به نظرم شما جوابم رو دادين (:جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱:۲۳ عصر
پاسخ: تشكر د:
آقا سيد تبريك عرض ميكنم ميلاد حضرت زهرا رو بهتون،
عيدي ما هم فراموش نشه (:دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۵:۴۲ عصر
پاسخ: بزرگواري برادر... چشم، عيدي هم مي‌دم، ولي به شرط اين‌كه يه انتگرال معيّن برام حل كني! د: به شما هم تبريك عرض مي‌كنم اين ميلاد را.
سيد جان بگو يه دفه عيدي نميخواي بدي ديگه سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۰۴ صبح
پاسخ: دكتر جان، شما هم بگو يهو ديگه يه انتگرالم نمي‌خواي براي ما حل كني ديگه! د: (به اين مي‌گن حواله چيزي كه ميشه به يه چيز ديگه كه نشه، يا به عبارت ديگر؛ بالابردن هزينه براي كاهش تقاضا :)
سلام آقا سيد.
من بعضي وقتا روي اين موارد خيلي فكر ميكنم، اينكه چطور بايد بچه رو تربيت كنم، راستش رو بخواين خيلي كار خوف و وحشتناكيه برام. الان اين پست شما رو هم درك نميكنم، بچه‌اي كه چيزي رو ميخواد چطور بايد كنترل كرد؟ چطور ميشه يه عادت بد بچه رو وقتي حرف آدمي‌زاد حاليش نيست، عوض كرد؟
يكشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷ عصر
پاسخ: در اين نوشته، فقط به يك تكنيك اصلي توجه داده‌ام؛ استفاده از روش‌هاي برنامه‌نويسي در تربيت فرزند. اما وقتي اين تكنيك‌ها را به كار بگيري، دستاوردهاي نهايي را به دست مي‌آوري. دقيقاً همان‌چيزي كه دنبال آن هستي. چندتايش رو كه من رسيدم عرض مي‌كنم: 1. وقتي با صداقت با فرزند روبه‌رو مي‌شوم و اطلاعات كافي بهش مي‌دم، مي‌بينم كه پذيرش بهتري داره. هيچوقت دروغ نگفتم به بچه‌هام. وقتي خواستم از خونه برم بيرون، از همه‌شون خداحافظي كردم. برخلاف بعضي كه وقتي بچه‌ها حواسشون نيست در مي‌رن. اوايل سخت بود، ولي اثرش «اعتماد» بود. يعني امروز بچه‌ها حرفم را باور دارند. 2. الگوريتم ديگري كه كشف كردم احساس شخصيت آنان در برابر ديگران بود. جلوي ديگران مي‌خواهند آبرويشان حفظ شود. هيچوقت جلوي ديگران دعوايشان نمي‌كنم. صدايشان مي‌كنم و مي‌گويم: اگر حرفم را گوش نكني الآن جلوي ديگران دعوايت مي‌كنم تا آبرويت برود. فوري خودش را جمع مي‌كند. تربيت در خلوت و پنهان ديدم كه اثر بيشتري دارد. و بسياري موارد ديگر كه در كامنت‌پاسخ جا برايش نيست. نمي‌خواهم اصرار كنم كه من درست مي‌گويم فقط، ولي اين دو تا از الگوريتم‌هايي است كه دريافته‌ام و از آن‌ها استفاده مي‌كنم.
سلام.
دمت گرم سيد! فقط كاشكي تحت يه مجور آزاد منتشرش ميكردي شوخي ميكنم. من قبل‌ترها كه گفتيد نوشتن اين سيستم رو شروع كردين پيگيرش بودم، و البته هميشه هم برام سوال بودم كه چطور از اول صفحه رو فول آي‌جكس بالاي ميارين، خودم هم فرصتي نشد روش كار كنم .
آقا سيد يه سوال، شما داده‌كاوي كار ميكنين؟
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۶:۴۹ عصر
پاسخ: با چند متخصص داده‌كاوي در قم آشنا هستم، ولي خودم كار نكردم. اما اين‌كه چطور از اول Full Ajax مياد بالا، لازمه‌اش دانستن دانش اسكريپت كلاينت‌سايد است. با اسكريپت خيلي كارها مي‌شود كرد. ممنون :) راستي دوست دارم تحت مجوّز آزاد منتشرش كنم، ولي فكر نكنم كسي بتونه تو سورسش كار كنه، خيلي عجيب و غريبه، يعني اصلاً استاندارد نيست. اگر آشنايي با كدنويسي دات‌نت داريد، يه نسخه براتون ايميل كنم، شايد بتونيد بيشتر بنده رو راهنمايي بفرماييد كه انتشار آزادش چقدر مي‌تونه مفيد باشه.
من چون اوايل خيلي به آزادي در كامپيوتر اهميت ميدادم و تحت تاثير شديد جو ريچارد استالمن بودم، كلا از جاوا اسكريپت متنفر بودم، اينه كه دنبالش نرفتم به صورت جدي، الان هم جكوئري نيازها رو برطرف ميكنه، ولي مطمئنا در اولين فرصت جاوا اسكريپت رو كامل ياد ميگيرم.

من با دات‌نت كار نكردم سيد جان، ولي براي آزاد انتشار دادن يه پروژه تنها چيزي كه نيازه انتخاب يه لايسنس و انتشار اونه ؛) همون اول لايسنس هم مياد كه اين آزاد منتشر ميشه، بدون ضمانت براي اينكه براي كاري يا چيزي مفيد باشه يا ساختار مدوني داشته باشه :) اگه كسي بخواد توسعه‌ش بده كه روي كد و ساختاري كه شما در اون نوشتين، بعد از چند روز مسلط ميشه، كسي هم كه بخواد فقط استفاده كنه نيازي به فهميدن كد نداره ؛) ولي خب چيزي كه هست اينه كه اگه ضعف امنيتي توش باشه و كسي هم كه پيداش ميكنه بي اخلاق باشه، اونوقت مشكل‌زا خواهد شد براي سايت‌هايي كه از اين اسكريپت استفاده ميكنند.

جسارتا و با اجازه شما، پيشنهاد من اينه كه اگه دوستاني دارين كه به زبان انگليسي مسلط هستند، نسخه انگليسي و چپ به راست اين ابزار رو تهيه كنيد و در يك سايت معتبر كه اسكريپت رايگان منتشر ميكنه انتشارش بدين، اينطور در سطح دنيا ازش استفاده ميشه و غير مستقيم تبليغي براي دين هم خواهد بود ؛) (تبديل مصرف‌گرايان ديني به توليدكنندگان).
يكشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۴:۵۸ عصر
پاسخ: ممنون از لطفت. البته سيستمش طوري نوشته شده كه تمام كلمات از يك فايل زبان خوانده ميشه كه اولش با fa شروع ميشه و اگه در ديتابيس زبان رو مثلاً en انتخاب كنيد و همون يك فايل زبان رو ترجمه كنيد، تمام سايت به زبان انگليسي يا هر زبان ديگري تبديل خواهد شد! از ابتدا بر مبناي چند زبانه نوشته شده است يعني! :) ولي با اون مسأله مشكل امنيتي موافقم. همين الآنش هم ما با جوملا هنوز مشكل داريم. من اوايل هر چي جوملا نصب مي‌كردم حتي نگارش 1.7 به سرعت هك مي‌شد. تا ياد گرفتم بايد كجاهايش را ببندم كه اين طور نشود. به همان دليلي كه شما فرموديد، كساني كه حفره‌هاي امنيتي را مي‌يابند، متن باز را مورد مخاطره قرار مي‌دهند.

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN