به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: د


سلام

شايد بتوان افراد را به راحتي زير سوال برد ، آن خانم به شوهر سابقش حرفهايي بزند در مقابل شوهر به خانم سابقش، پدرش، برادرش...... حرفهايي بزند و.................

كه از نظر من هر دو طرف قابل احترام هستند . چون با تمام اين تواصيف مسلماني و شيعه بودنشان احترام دارد و مي دانم كه خدا نمي پسندد به اين راحتي بتوان به اين دو حرمت بزرگ اين انسانها خدشه وارد كرد. اين حرف همان استاد عزيز هست.

ولي فكر نمي كنم بشود به اين راحتي به قوانين دادگاه ها و ...... و يا چيزهايي كه خداوند قرار داده است انتقاد كرد و با دو دوتا چهار تا كردنهاي ما ، با تحليل ما كه فلاني فلان ظلم و يا فلان كار را كرد و ما در جوابش آزاديم هر چيزي را اعمال كنيم ؛ هر كاري را توجيه كنيم

ديدار مادر و يا پدر با فرزندش حق آنهاست.

خدا به همه چيز آگاه است.

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۸:۰۹ صبح
پاسخ: قوانين دادگاه‌ها را خداوند قرار نداده است. امثال دكتر سيدحسن امامي‌ها و تحصيل‌كرده‌هاي فرنگ، پيش از انقلاب قرار داده‌اند. و حقيقتاً وضع قوانين موضوعه كشور ما بسيار وحشتناك است. بسيار وحشتناك.

سلام

نه فقط قوانين داداگاه ها كه خيلي از قوانين ما و شايد بتوان گفت به نسبت بقيه قوانين دادگاهها از سلامت بيشتري برخوردار است. چون سعي مي كند كه فقه را مستقيما در قوانين در نظر داشته باشد ولي بقيه قوانين كشور كه حتي اين موضوع را به سختي رعايت مي كنند. ولي اگر اينطور كه شما نظر مي دهيد بخواهند همه نظر بدهند آيا از حكومت جمهوري اسلامي چيزي مي ماند. امام مي گفت رعايت قوانين جمهوري اسلامي واجب است. يقيناً امام و آقا چيزهايي كه شما مي گوييد را مي فهمند................

بگذريم من يقين دارم شما بهتر از من تمام اين مسائل را مي دانيد و لي خب وقتي انسان تحت فشار بعضي مسائل قرار مي گيرد شايد سعي مي كنه نسخه ديگه اي براي خودش بپيچه.

آقاي .......خداوند با دست خودش فقط قرآن را به ما هديه داد بقيه قوانين يا از اعتقاد ما به ائمه سرچشمه مي گيره يا كساني كه ما آنها را ولي خود مي دانيم.

اين هميشه از كودكي در ذهن ما جا مانده كه اگر قاضي حكم اشتباه بدهد و من به علم اينكه بدانم آن حكم اشتباه است عمل نكنم هم من در آخرت مقصرم و هم قاضي ولي اگر من به حكم قاضي عمل كنم ، من مآجورم و قاضي در آخرت عقاب مي شود.

سعي كنيم خيلي زود و راحت اجازه ندهيم هر كسي خود را قاضي بداند.................

دعا مي كنم هم شما و هم تمام كساني كه دغدغه دين دارند هميشه موفق باشند.

سه‌شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۷:۴۱ صبح
پاسخ: با اين نكته كه حكم قاضي را بايد اطاعت كردم موافقم. از همين رو در مطالب قبلي همين پرونده اشاره شده است كه هماره به حكم قاضي گردن نهاده شده. اما در آئين دادرسي، يعني قوانين موضوعه مربوط به دادگاه‌ها، اجباري نيست كسي كه احضار شده به دادگاه، در جلسه شركت ننمايد. البته قاضي هم حق دارد كه با شرايطي، به صورت غيابي رأي صادر كند. كسي كه در دادگاه حاضر نمي‌شود، جرمي مرتكب نشده، بلكه به رأي غيابي راضي است. آن‌چه در متن مربوطه بيان شده، عدم شركت در جلسه دادگاه است كه مانعي ندارد. ولي قوانين كشور ما خصوصاً قوانين خانواده، از فقه اسلامي بسيار فاصله دارد و قطعاً اين بي‌بندوباري‌ها كه در خانواده‌ها ديده مي‌شود بي‌تأثر از اين مشكله نيست. اين را از بنده به يادگار داشته باشيد. ياعلي

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN