نظردهنده: حسين

باسلام..بنده 20 روزه كه ازدواج كردم و همسرم دركار منزل هيچ شركتي نميكند .البته كه من در خونه پدري زندگي ميكنم.وبعد از 20 روز به دلايلي به پدرش زنگ ميزنه و پدرش اونو بدون اجازه از خونه ميبره و راضي به بازگشت او بدون منزل جداگانه نيست...چكار كنم...شما چه نصيحتي ميكنيد
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲:۴۳ عصر
پاسخ: سلام. در اين مرحله بايد به مشاوره خانواده مراجعه بفرماييد. مراكز مشاوره در تمام كشور وجود دارند. مشاور پس از صحبت با شما، اگر لازم باشد همسر شما را دعوت ميكند و با ايشان هم صحبت ميكنم. إنشاءالله مسأله حل ميشود. فعلاً دنبال راهكارهاي حقوقي نگرديد. موفق باشيد.
يكشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲:۱۵ عصر
پاسخ: تشكر.
نگاه كردن به كعبه، سبب باز شدن درهاي آسمان و اجابت دعا و جلب رحمت خدا مي گردد. هر كه با معرفت و محبت به كعبه نگاه كند، خداوند براى هر نگاه، حسنه اي مى بخشد و گناهى مى زدايد و درجه اى او را بالا مى برد.
اما زيارت خانه كه اين همه شيرين است زيارت صاحبخانه چه لذتي دارد؟ حال كه اينگونه است بايد براي زيارت خداي مهربان خويش مهيا شد. اما كجا مي توان خداي خويش را زيارت و طواف كرد؟
براي ادامه مطلب به آدرس
http://serat.mihanblog.com/post/208
مراجعه و با نظرات سازنده خود ما را در ارائه مطالب بهتر ياري كنيد
پنجشنبه ۱۴ دي ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹ عصر
پاسخ: تشكر!

سيد!اگر غالبا نه، در موارد بسياري اصحاب و همچنين علماء داراي فعاليت هاي متفرقه براي امرار معاش خود و خانواده بوده اند مثل نجاري،بزازي و.......
جايش خالي نباشد.
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱:۲۵ عصر
پاسخ: بله صحيح ميفرماييد. اما اين كه داخل در «كاركردهاي نهاد مرجعيّت» بتوان آنها را قرار داد، يعني روحانيّت از حيث روحاني بودن آنها را انجام داده باشد... البته كه فرزند هم تربيت ميكردهاند، ازدواج هم... ما به دنبال آنچيزي هستيم كه من حيث هي هي داخل فعاليتهايي باشد كه به «مرجع ديني» بودن ارتباط دارد. تشكر از نظر لطف شما. خداوند رحمت كند مرحوم صفايي را، خدا رحمت كند.

درود برتو
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ عصر
پاسخ: درود و دو صد بدرود!

خدا خيرت بده
پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱:۴۰ عصر
پاسخ: موفق باشيد.

سلام و عرض تبريك به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد غدير خم
چند صباحي است كه با وبلاگ شما آشنا شدم از جستجو اجرت المثل به اينجا رسيدم و خيلي چيزهاي مهمتر و مفيدتر ياد گرفتم حال روز امروز من مثال 4-5 سال پيش شماست و اميدوارم به لطف و عنايت خدا
و ايتكه فردا كه به دخترم رسيدم از روشها و تجارب شما در زندگي بهره گيرم
شاد و پيروز باشيد
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ صبح
پاسخ: إنشاءالله در رسالت پدري خود موفق باشيد. عيد غدير بر شما نيز مبارك باشد.

شيخ مهدي عزيز خيلي دير به دير اينجا سر ميزنم بهت و از مطالبت نكته ها آموخته و مياموزم دو سه باري هم پيامكي يادت كردم هر چند تو نشناسي و بپرسي "ببخشيد شما"؟
القصه داستان اينكه من هميشه ازت ياد گرفتم و ميگيرم فقط در خصوص اين مطلبي كه نوشتي نه به قصد قضاوت و حتي نقد بذار ي دو كلوم به عنوان برادر كوچكتر بهت ي چي گفته باشم
ميدوني اطلاعات زيادي آدمها رو خفه ميكنه آدم فكر ميكنه چون فلان فلان و بهمان مبحاث علمي رو ميدونه ميتونه در خصوص همه مباحث بلا شك نظر متقن بده و تحليل كنه ي جورايي غره به داتسته هاش ميشه اونجاست كه تازه توهم دانايي كه بدتر از جهله نمايان ميشه....خلاصه از قصد جسارتي نيست فقط اينكه وقتي آدم از روح خداييش دور شد شروع كرد به مرزبندي و فرق قائل شدن بين همه چيز و همه كس....سنت نوروز رو زير سوال بردي با تحليلهاي خودت!! و اينكه چرا نوبهار؟چرا نو خزان نه؟!! اگر واقعا خودت بودي كدوم روز و كدام واقعه رو شاخص تعيين سال ها قرار ميدادي؟
نكنه سال قمري با همه تغير و گردشي كه داره؟! خوبه يكي ايراد بگيره بهت كه اين سالروز هاي مبعث و تولد پيامبر و امامي كه براش تولد ميگيري همه ش در تغييره و چرا هر ساله ده روزي جابجا ميشه مگه واقعا روزي كه تولد ميگيري همون روزيه كه پيامبر مبعوث شدن يا متولد شدن؟!! اگه هم نمادينه خب چرا يه روز ديگه كيك و تولد نميگيري؟!!
مثلا همين امروز همين فردا
يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۳۴ صبح
پاسخ: ممنون از تذكري كه داديد. قطعاً سواد و علمي كه ما «خيال» ميكنيم داريم، مهمترين حجاب و مانع براي ايمان است. دانستههاي ما نسبت به نادانستهها بسيار اندك است و هميشه بايد از «خودخواهي» و «غرور» و «كبر» به خدا پناه ببريم. حقير از اين توجهي كه داديد سپاسگزارم و دست مبارك شما را ميبوسم كه اين نكته مهم را به خاطرم آورديد. اميدوارم هميشه در يادم بماند و خداوند از روي لطف، اين بنده حقير و كوچكش را از «غفلت» حفظ فرمايد، به واسطه دوستان خوبي چون شما كه حواسشان به ديگران هست. ممونم. در پناه خدا.