نظردهنده: حسن
سلام
امتحان را خوب داديد؟
خيلي متاسفم كه به همايش نرسيديد از يكي از دوستانتان كه حضور داشته اند جزوه اش را بگيريد يا اين كه صوتي اگر تهيه نمودند بگيريد و ببينيد
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۸:۳۳ عصر
پاسخ: تشكر از اظهار محبتتان... راستي شما در نشست نبوديد، اگر بوديد چرا راه دور، از خود شما ميگيرم برادر!
كاش مي شد باشم:(
حالا شما بگيريد اگر زحمت نبود براي ما هم بفرستيد برادر:)
امتحان را نگفتيد ديروز مي خواستم بپرسم كه نبودم
بيست مي شيد ديگه؟البته به قول پدرم غلط ننويسيد بيست مهم نيست:)
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۹:۴۰ عصر
پاسخ: پيشرفتهاي حوزه شگرفت است، ده دقيقه پس از اتمام امتحان دو پيامك دريافت كردم كه نمره هر كدام از درسها جداگانه ارسال شده بود. نمره را ممتحن همان لحظه نميگويد كه دبه نكني و كلنجار نروي با استاد. وقتي برگه را داد بعد از رفتنت به مسئول امتحانات، وارد نرم افزار تحت شبكه ميكند و همان لحظه پيامك ميشود. فقه را قبول شدم، البته نه با بيست! اصول را نه! تمام امتحان شفاهي هم فقط يك ربع وقت بود! ايشان ميپرسيد و بنده جواب بايد ميدادم. فوري آمدم در سايت آموزش و نامنويسي كردم براي امتحان اصول، براي فروردين جاي خالي داشت، نامنويسي كردم. توكل بر خدا، دوباره بايد يك مرور كنم تا دو ماه ديگر! تشكر از توجه شما.

از چه كتبي اصول را بايد امتحان دهيد؟
سهشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۹:۳۵ صبح
پاسخ: كفايه مرحوم آخوند! :)
الحمد الله كه اهو شده ايد ان شا الله هميشه اين گونه باشيد اما راجع به مهندسي فرهنگ بايد جاي قوانين اسلامي در انها معلوم شود محتويات خيلي مهم است بايد دقت شود دوباره علوم غربي اختلاط نيابد كارد لاي زخم شود محتوا مهم است محتوا
اين كه چگونه قوانين را به روز كنيم مهم است به نظر شما چه گونه مي شود؟خوب است همايشي اين چنيني برگذار شود جايگاه اسلام در مناطق مختلف فرهنگ در اداب روان شناسي اجتماعي و غيره
نظرتان چيست؟
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۹:۱۴ عصر
پاسخ: خوب است كه برگزار شود! :)

نه مقصودم در چگونگي به روز شدن قوانين اسلامي ست نظرتان را در اين مطلب خواستم بدانم چگونه مي توان
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۵:۴۴ عصر
پاسخ: به روز شدن قوانين اسلامي؟ ميدانيد چه ميگوييد؟ احكام اسلام به روز شود يعني؟ يعني چي اونوقت؟!
مقصودم از به روز شدن تغيير در ماهيت احكام نيست بلكه منظور اين است كه قالب هاي نوعي ايجاد نماييم خب پس چگونه در حوزه تحول ايجاد كنيم اصلا تعريف تحول در حوزه چيست و به چه دايره هايي تعلق مي گيرد؟
حرف بنده ناظر به تغيير علوم اسلامي است كه معتقدم حوزه بايد داعيه دار و پرچم دار باشد وخب فكر مي كنم البته فرهنگستان هم داره همين كار را مي كند
چرا اين قدر حرفم برايتان عجيب بود اتفاقا فكر مي كردم با توجه به اين كه شاگرد سيد منير هستيد منظورم را خوب متوجه شويد
مثلا ما بايد در حوزه ي روان شناسي نظرات فرويد و اين ها را دور بريزيم و با توجه به منابع اسلامي و نظريات ائمه علمي را پايه گذاري كنيم حرفم اين است
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۷:۲۸ عصر
پاسخ: قصدم اين بود كه اصرار شما بر پندار خود و درصد آزادانديشيتان را تخمين بزنم! :)
ببخشيد منظورم علوم انساني بود اشتباه املايي بود شد اسلامي مقصود اين است كه علوم انساني را چگونه اسلامي بايد در چه قالبي و بعد هم چگونه بايد فرهنگ جامعه ي بيمار را تغيير داد با چه ترفند هايي فقط تبليغ كفايت نمي كند بايد نقشه راهي نوشته شود تا در سطح كلي عمل شود و برنامه كشور بر ان قرار گيرد نه اين كه سليقه اي عمل شود
يعني ابتدا بايد از لحاظ علمي و كرسي هاي نظريه پردازي وبعد تغيير در قشر دانشجويي و بعد تبديل علم به صنعت يعني فرهنگ سازي براي كل جامعه و نوشتن نقشه جامع براي كشور تا همه ي ارگان ها موظف باشند بر طبق ان عمل كنند مثل قانون حمورابي بعد از تصفيه ي دانشگاه و نهادهاي دولتي نوبت به بالا بردن سطح عمومي ملت است تا كشوري با فضيلت داشته باشيم و به سمت مدينه ي فاضله حركت كنيم بايد براي مردم برنامه ريزي شود اما چگونه از زماني كه در مكان مقدس بودم به ان مي انديشيدم كه چگونه يك دست فايده نداره بايد چرخه ايجاد شه
براي همين نظرتان را خواستم بدانم
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۷:۴۲ عصر
پاسخ: همه اينها «بايدها» است. بايد بشود. ضرورت است. ولي آن چه ما نياز داريم راهكار است. راهبردها هست، خيلي اجمالي و كلان. ولي بايد وارد در جزئيات شد و براي عرصههاي مختلف راهكارهاي گوناگون ولي هماهنگ با راهبردها نوشت. خوب است تشريف بياوريد و در بعضي بحثها مشاركت فرماييد. حضوري در خدمت باشيم! شايد بتوانيم از ديدگاههاي شما بيشتر استفاده كنيم. الآن در جامعه مدرسين همين بحث تحول مطرح است. اتفاقاً بايد شنبه موضوعات دستهبندي شده را تنظيم كنم و تحويل دهم. دو هفته ديگر چهار كارگروه درونحوزهايمان برگزار ميشوند و محتواي كار را هنوز نهايي نكردهايم. تشكر
قصدم اين بود كه اصرار شما بر پندار خود و درصد آزادانديشيتان را تخمين بزنم!
نتيجه ي تخمين چه بود؟
جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۸:۰۳ صبح
پاسخ: خوب :)
خوب است تشريف بياوريد و در بعضي بحثها مشاركت فرماييد. حضوري در خدمت باشيم! شايد بتوانيم از ديدگاههاي شما بيشتر استفاده كنيم.
من يك نظر دارم چه طور است اين بحث را در سايتي در اينترنت به بحث بگذاريد اين پيشنهاد را به جامعه محترم مدرسين بفرماييد به هر حال با نظرات بيشتري اشنا خواهيم شد كه شايد اصلا به نظرمان هم نرسيده باشد
يك طرح دارم كه مطمئنم جنجال افرين است از گفتنش در نظرات حذر مي كنم
جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۷:۴۶ عصر
پاسخ: ايميل بفرماييد! تشكر.

شما كه هستيد چرا ...
جمعه ۸۹ بهمن ۲۲ - ۵:۴۲ عصر
پاسخ: بنده كسي نيستم كه! طلبهاي كوچك در حوزه علميهاي بزرگ! :)

سمات مي خوانيد مرا هم دعا كنيد
جمعه ۸۹ بهمن ۲۲ - ۵:۴۴ عصر
پاسخ: توفيق نداشتم امروز. بايد اين نوشته را تمام كنم تا فردا... وعده كردهام تحويل دهم!

سلام مي شه يك خواهشي ازتون بكنم مي توانيد صداي اين جلسات را ضبط كنيد براي من ارسال كنيد من پياده كنم و بگذارم در وبلاگي به نام اثبات ولي فقيه البته اين پيشنهاد را دادم چون فكر كردم خودتان فرصت پياده كردن نوار را نخواهيد داشت
سهشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸ صبح
پاسخ: خود دبيرخانه مجمع ضبط ميكند، فيلمبرداري ميشود تمام جلسه. فكر كنم اگر با خودشان يك تماسي بگيريد و هماهنگ كنيد بهتر باشد. حالا يك خبر نوشتن روي وبلاگ مسألهاي نيست، ولي اگر ضبط كنم و پياده شود و برود روي اينترنت نميدانم بعد چه اتفاقي ميافتد! شايد گرفتار كپيرايت و حقوق آن شويم. چون بالاخره خودشان كه منتشر خواهند كرد يك روز.
حالا كه كارتان تمام شده مي خواهيد چه كنيد حوصله تان سر نمي ره تنهايي در قم ؟
حداقل برويد تهران پيش خانواده
دوشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴ صبح
پاسخ: كار ما تمامي ندارد، از يكي كه فارغ ميشويم، يكي ديگر در چنته هست! مشغول كاري ديگر هستم.

چي كار :)
دوشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴ صبح
پاسخ: (: بازجويي راههاي بهتري هم دارد، استنطاق كردن به اين راحتي نوبر است حكماً :)

سلام. براي انتخاب اسم فرزند كتابي رو داريد معرفي كنيد؟
چه تاثيري دارد كه فرزند براساس ماهي كه در ان متولد شده نامگذاري شود؟ سپاسگذارم
يكشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ عصر
پاسخ: سلام. من فقط اين دو كتاب رو ديدم و ميشناسم كه نامشان را هم در متن پست وبلاگ ذكر كردهام.
http://www.irpdf.com/book-1818.html و
http://irpdf.com/book-1518.html . اينكه واقعاً تأثير واقعي دارد يا ندارد نامگذاري با اين شرايط، شخصاً پاسخي ندارم. فقط در اين كتابها نوشتهاند. روشي هم نميشناسم كه بتوان واقعي بودن اين نظريهها را ثابت كرد. موفق باشيد.

سلام والا من سايبون امادش رو خريدم 28هزارتومن اينقدرم دنگ وفنگ نداشت.از خيابان سعدي جنوبي تهران
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۵:۴۱ عصر
پاسخ: سلام. خيلي هم عالي. اين سايهبان رو دو سال پيش ساختم. اون موقع واقعاً گشتم و پيدا نكردم. يكي دو موردي هم كه بود گران. خدا رو شكر كه اين طور رواج پيدا كرده و ارزان شده. تشكر.

سلام، با تشكر از شما كه فايل هاي اصلي را در چند مطلب مشابه قرار داده بوديد براي اين مطلب هم آيا امكان دارد كه فايل اصلي فتوشاپي بازي ترجمه شده را براي دانلود قرار دهيد؟
پي نوشت: فكر كنم اگر پرينت بشه و به اين مغازه هاي بخش خصوصي كه در زيرزمين مركز خدمات حوزه قم راه افتاده اند(به جاي آن فروشگاه اصلي مركز خدمات) داده بشه بفروشند درآمد زا هم باشه
سهشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ عصر
پاسخ: لينكها را در انتهاي پست وبلاگ قرار دادم. تشكر.

سلام اقا ما ماشينم يهو خاموش شد الان ميبينم پمپ بنزين كار نميكنه ببينم فيوز پمپ بنزين كجاست شمارش چنده
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۴۷ عصر
پاسخ: متوجه وجه لطيف اين عبارت نشدم و سبب خنده آن، ولي از توجهي كه مبذول داشتيد سپاسگزارم. :)