نظردهنده: ج
سوالي ذهنم را مشغول كرده مي خواهم بدانم با توجه به پستهايي كه (ت) براي شما گذاشته برداشت شما از (ت) چيه ؟
يكشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲:۰۵ عصر
پاسخ: از امام ره مطلبي پرسيده شد، گفت: «به خاطر ندارم در روايات چيزي در اين خصوص ديده باشم»! وقتي اين را شنيدم شگفتزده شدم. ما باشيم ميگوييم: «در روايات نيست!» اگر اساتيد ما باشند كه تقوادارترند، ميگويند: «در روايات نديدهايم!» اما اين مرد بزرگ ره تقوايش به درجهاي رسيده است كه به خاطر خود نيز شك دارد! روزي كه پارسيبلاگ را با مهندس مدير نوشتيم و راه افتاد، اولين وبلاگ تستي را كه درست كردم همين وبلاگ بود... همان روزهايي كه هنوز پارسيبلاگ روي اينترنت نرفته بود و در رايانههاي خودمان بود... نام آن را از همين رو گذاشتم «شايد سخن حق» كه چون امام ره انديشه كنم و به هيچ چيزي اطمينان نيابم كه هر چه از خود ماست متهم است به نادرستي و خطا. چون از عصمت بريء هستيم به دنيايي بودن و فاصلهمان از حق! اكنون اينها را به هم ضميمه كن و پيش بيانداز، چگونه قضاوت كنم درباره كسي كه نه «ميشناسم»، نه «شنيدهام» و نه «ديدهام» كه فقط چند پاره نوشتهها از او خواندهام، آنهم در موضوعي كه اساساً آنچنان معتنيبه نبوده كه مشير به معنايي خاص باشد و هدايتم كند به درك خصيصهاي از خصايص او، چه برسد به اخلاق و ارزشمندي و پندارها...! خود را به تهلكه نمياندازم با نظري كه درستي آن ناپيداست و بياطلاعيام پشتوانه آن! اگر در خصوص اين زن كه نُقل وبلاگم شده به سادگي مينويسم نيز دقت كنيد مييابيد فقط مدارك را ارائه ميكنم و در عرصه تحليل از «شايد» غفلت تلاش كردهام كه نكنم. نه اين است؟! خدايتان پاس بدارد كه هر كه نفس خود را پاس داشت، پاسباني خداوند را براي خود ارمغان برداشت! حيّ سرمد رفيق راهتان، خدا نگهدارتان!