نظردهنده: توكلي

سلام و عرض ادب
جناب موشح شما با چه زبانهاي برنامه نويسي اي آشنا هستيد ؟
من با Html و css و جاوااسكريپت و كمي PHP در گذشته كار كرده ام. البته در حد مبتدي كه رها شد ( 2 سال پيش )
الان ميخوام دوباره شروع كنم و براي بك اند بين PHP و nodejs و python مردد هستم . اگر اطلاعاتي داريد لطفا راهنمايي بفرماييد.
بيشتر براي راه اندازي استارت آپها و ايده هاي شخصي ميخواهم استفاده كنم. كه اگر انشاالله ايده موفق شد و بزرگ شد هم توان علمي من جوابگو باشد . ممنون
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۴:۱۵ عصر
پاسخ: سلام. برنامهنويسي امروزه مبتني بر كتابخانههاست. يعني ديگر خود پلتفرم خيلي مهم نيست، نوع دستورات هم، چيزي كه مهم است اين است: آيا به اندازه كافي ابزار آماده وجود دارد تا من سريع بتوانم به مقصدم برسم؟ تلاش بر اين است كه وقت براي برنامهنويسي كمتر شود. مثلاً شخصي كه بيست سال پيش ميخواست يك برنامه بنويسد تا يك فايل را باز كند و محتويات آن را ويرايش كرده و دوباره ببندد، بايد تمام كارها را خود به انجام ميرساند. اما امروزه، يك كتابخانه IO فراخواني ميكند، باز كردم و بستن فايل و خواندن را كتابخانه انجام ميدهد، يعني كدهايي كه قبلاً افراد ديگر نوشتهاند و آماده است. پلتفرمهايي كه متنباز ناميده ميشوند، اينها كتابخانههاي رايگان فراواني دارند، زيرا برنامهنويسان سراسر دنيا كدهاي خودشان را در شبكههاي اجتماعي ويژه برنامهنويسان به رايگان ارائه ميكنند، مثل GitHub. پس برنامهنويس موفق شخصي خواهد بود كه اولاً ابزاري را انتخاب كند كه كتابخانههاي فراوان دارد، مدام به روز ميشود و با هزينه كم قابل نصب و استفاده است. ثانياً آنقدر به خود ابزار مسلط باشد كه براي استفاده از كتابخانهها دچار مشكل نشود و بتواند سريع به كار بگيرد. همه پلتفرمها امروزه خوب عمل ميكنند، تفاوت اندكي هم كه در سرعت و كارآيي دارند، به گمان من، در كارهاي معمولياي كه ما معمولاً انجام ميدهيم تفاوت معناداري ايجاد نميكنند. اميدوارم موفق باشيد.

با سلام خدمت برادر عزيزم و تقديم يك احسنت غليظ
از آنجاييكه بنده هم برعكس خيلي ها فكر ميكنم و آن خيليها هم برعكس شما فكر ميكنند پس بر عكس در برعكس ميشود همان خودش .
![]()
يا به زبان ساده من هم مثل شما فكر ميكنم و اين تحليل جالب و ابتكار بسيار مفيدتان را تحسين ميكنم .
دو نكته به فكرم رسيد .
1- اينكه برخي از مطالب شما مطالب بسيار مفيد و جديدي هستند كه واقعا حيف است در اين حد ( وبلاگ ) منتشر شوند مثل ابتكار جالب فلوچارت آشپزي و يا همين ايده تشويق و همراهي كودكان در اسباب بازي سازي و يا ساخت هر وسيله ديگري . كه حتي در يك موردي شخصي با تشويق بچه ها به فروش دست ساخته هايشان در نمايشگاههاي كودكانه مدرسه اين كار را در سوق دادن بچه ها به سمت توليد و ايجاد ارزش افزوده بجاي مصرف گرايي بسيار مفيد ميدانست . پيشنهاد ميكنم اين مطالب جالب را بسط بدهيد و با ابزارهاي ديگري سعي در انتقال آن به ديگران در حيطه وسيعتري نماييد . واقعا حيف است كه در اين حد ( وبلاگ ) انتشار يابند.
2- ايكاش مبلغين دين وارد زمينه هاي مختلف زندگي ميشدند و مانند شما كه در اين مدت كوتاه ( آشپزي ، بيبي سيتري ) به چنين ديدگاههاي ديني و روانشناسانه و مفيدي رسيده ايد . مردم را بيشتر با زندگي اسلامي در تمام ابعاد آشنا ميكردند . مسلما در اينصورت مردم بهتر سبك زندگي اسلامي و الهي را درك ميكردند . با تشكر و آرزوي سلامتي براي شما و فرزندان عزيزتان موفق باشيد .
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۴:۰۰ صبح
پاسخ: با سلام و عرض تشكر. از ابزار لطف شما سپاسگزارم. إنشاءالله توفيق انتشار بهتر اين مطالب نصيب شود. ياعلي

با سلام خدمت برادر عزيزم
از آنجاييكه مطالب وبلاگ شما را چند وقتي است
ميخوانم و ميدانم كه جنابعالي هم از علوم كامپيوتر شناخت داريد و هم دقت و
دانش خوبي در مسائل ديني داريدميخواستم در مورد يك مطلب نظر شما را بدانم.
بنده
از سايت آيت اله مكارم در مورد كسب درآمد از طريق گوگل ادسنس ( شركت در
طرح درآمد زايي سايت گوگل با نشان دادن تبليغات گوگل در سايت خود ) و يا
درآمد از طريق سايت يوتيوب ( آپلود ويدئو در سايت و گرفتن بخشي از درآمد
بازديد از ويدئو) سوال كردم و ايشان فرمودند : چنانچه
سايت هاي فاسد و مفسدي نباشد، و متعلق به كشورهاي محارب نظير اسرائيل و
آمريكا نباشد، و مفسده اي در پي نداشته باشد اشكالي ندارد.
يوتيوب را به خاطر داشتن همه نوع
ويدئو نميتوان پاك حساب كرد ولي بنده فكر
نميكنم سايت گوگل فاسد محسوب شود اما الان نميدانم گوگل آمريكايي محسوب ميشود
يا نه ؟ چون به صورت سهامي است و خوب بجز آمريكايي ها ممكن است سهامداران ديگري
نيز داشته باشد . به نظر شما تصميم درست چيست ؟ اين كار را پيگيري كنم يا
بي خيال آن شوم ؟ ببخشيد مزاحم شما شدم . معمولا مراجع پاسخها را به صورت شرطي ميدهند ( اگر ... آنگاه ... ) كه تشخيص اين اگرها خودش داستاني دارد و معمولا سخت . با تشكر و آرزوي موفقيت براي شما ممنون ميشوم نظر شما را بدانم .
يكشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۶:۵۰ صبح
پاسخ: ميدانيد چرا به صورت شرطي پاسخ ميدهند؟ زيرا «موضوعشناسي» را بر عهده مكلف ميدانند كه يا خود تشخيص دهد و يا از كارشناسان خبره تحقيق نمايد. مبناي فقهاي شيعه در مسلك فقهي مقبول همين است كه وظيفه مجتهد را به «حكمشناسي» محدود ميداند. درباره اينكه گوگل يك شركت آمريكاييست يا خير، آنچه بنده شنيدهام آمريكايي محسوب نمودن آن است. اما بنده از حقيقت و كنه ماجرا مطلع نيستم. ميگويند گوگل بر اساس ايده دو دانشجوي آمريكايي شروع شد و دفتر اصلي شركتشان نيز در كاليفرنياست. اطلاعات حقير نيز منحصر به همانچيزهايي است كه در اينترنت نوشته است. ولي يك نكته را به عنوان نظر شخصي عرض مينمايم: اصلاً كسب درآمد از طريق همكاري با شركتهاي خارجي را از خاطر ببريد. زيرا آنها به شدت در اين موارد استعماري عمل مينمايند. يعني خيلي بيش از آنكه به شما منفعت برسانند خود منفعت ميبرند. اصلاً انصاف در اين امور به كار نميگيرند. نميدانم آيا پاسخي داريم كه براي منفعت ناچيز خود، منفعت سرشاري به جيب آنها بريزيم يا خير. موفق باشيد.

سلام، طاعات قبول دوست قديمي
فكر كردم اين موضوع براي شما جالب باشد .
https://www.noorsoft.org/fa/News/View/18173/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%E2%80%8C%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
سهشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۴:۴۰ عصر
پاسخ: سلام. ممنونم. بسيار عالي بود. سپاس.

پيشنشست همايش هوش مصنوعي و علوم اسلامي برگزار شد
سهشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۴:۴۱ عصر
پاسخ: تشكر

سلام و طاعات قبول دوست قديمي
فكر كردم اين موضوع شايد براي شما جالب باشد .
در گوگل سرچ كنيد اين عبارت را :
پيشنشست همايش هوش مصنوعي و علوم اسلامي برگزار شد
سهشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۴:۴۳ عصر
پاسخ: سلام. ممنون از لطف شما. طاعات و عبادات قبول.