نظردهنده: اشنا

مودمتان را كي مي دهند فكر كنم احتمالا وضعيتش خيلي بايد خراب باشد كه اين قدر طول كشيده اصلا درست شدني هست؟
يكشنبه ۵ دي ۱۳۸۹ - ۹:۴۸ عصر
پاسخ: تشكر از توجهتان. راستش مدتي بود به دليل اين كه در پرديسان زياد برق ميرود، مشكلي در مودم پديد آمده بود كه هر بار خاموش و روشن ميشد، بايد از نو كانفيگش ميكردم. يعني انجام تنظيمات ضروري براي فعال شدن شبكههايش؛ هم شبكه آنسويش تا مخابرات و هم شبكه اينسويش كه بيسيم است. چند وقت پيش نگاه كردم ديدم يكي دو ماه است گارانتي آن پايان يافته است. ريسك كردم و هلوگرام را برداشته و بازش كردم. گرد و خاك زياد داشت. با اسپري ضد الكترواستاتيك تميز كردم و بستم. شگفت اينكه بعد از بستن ديگه لامپهايش همگي روشن ميماند يكسره! بردم نمايندگياش براي تعمير كه در قم ندارند و فرستادند تهران. حساب كنيد چند روز رفت و چند روز انتظار تعمير و چند روز بازگشت! دفعه قبل (ده ماه پيش) كه فرستادم گارانتي، يك ماه طول كشيد برود و بيايد! حالا كه ديگر گارانتي هم نيست! دوستان ولي اگر مطالب مهمي دارند ايميل بفرمايند. حداقل روزي يكبار كه ايميل را با دايالآپ چك ميكنم! موفق باشيد.

اين كه خيلي خوبه كه همه ي لامپ هايش سبز بماند يعني سرعت خط بالا ست ولي بي اينترنتي خيلي سخت است من وقتي گيگمان داره تمام مي شه حسابي اعصابم مي ريزه بهم سرعت با مودم چگونه است براي شما هم يك مگ است؟
يكشنبه ۵ دي ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸ عصر
پاسخ: مگه گيج گاز ماشين دوگانهسوز است كه هر چه لامپ سبزهايش بيشتر روشن باشد، بيشتر گاز دارد؟! :) مودم در بهترين حالت فقط بايد سه لامپش سبز باشد، احياناً يك لامپ چهارم هم چشمك بزند گاهي! شما خداي را شكر بفرماييد كه اينترنت پرسرعت آمده است و شما از «مگابايت» حرف ميزنيد! آن زماني كه ما كار با اينترنت را آغاز كرديم (12 سال پيش) مقياس محاسبهمان «بايت» بود، اگر چه اسماً ميگفتند «كيلوبايت»! گاهي بيتبيت هم ميشد كه براي دريافت اطلاعات چشمانتظار ميمانديم! امروز الحمدلله در هوا هم اينترنت جريان دارد، كافيست موبايلتان را روشن كنيد!