به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: احمد
باسلام و خسته نباشيد
خانم بنده با مادرم و برادرم به خاطر بچه اش كه گريه ميكرد بحث ميكنند و من هم در ان موقعه سركار بودم به بلافاصله با من تماس ميگيرد كه برادرت منو كتك زد بعد من زود خودم را رساندم كه از خانواده ام پرسيدم ايا شما زن منو زديد گفتند نه بابا فقط جر و بحث كرديم ولي خانمم ميگيه او يعني برادرم مرا زد به خاطر همين زنم به پدرش زنگ زد و بدون اجازه من خانه را ترك كرد و همراه پدرش رفت حالا حدود يه ماهه حاضر نيست برگرده و خيلي واسطه بزرگ فاميل و غيره براش فرستاديم ولي او ميگه من فقط طلاق ميخوام در حالي كه اصلا من با او مشكلي نداشتم و اصلا با او بحث يا او را كتك نزدم و خودش هم ميگويد من با شوهرم مشكل ندارم ولي ديگر خسته شده ام و طلاق ميخوام به درخواست الزام به تمكين هم دادم به دادگاه ولي هنوز احضاريه نيومده و ميخواستم بدون در دادگاه چه اتفاقي مي افتد من با او مشكل ندارم او هم همين طور ولي طلاق ميخواد ناگفته نماند كه هيچ شاهد و مدركي و اثار زخم يا كبودي در بدنش وجود ندارد و حتي شاكي برادرم هم نشده فقط بدون اجازم با پدرش از خانه رفته و ناگفته نماند كه من در خانه ي پدرم زندگي مي كنم و سر سفره پدرم غذا ميخوريم و هم شاهد عيني دارم كه ميگن اصلا برادرت با خانمت دعوايي نداشتند و كتك نزده زنت فقط با هم بحث كردند حالا ميخواهم بدونم در دادگاه زنم ميتواند اثبات كند كه برادرم او را زده ايا بخاطر بحث كردن با برادرم ايا لازم است زن خانه را ترك كند چون من تو اين موضوع هيچ دخالتي ندارم و خودش و خودم هم گفتيم كه ما با هم مشكل نداريم ولي ميگويد بخاطر برادرت من طلاق ميخواهم . ميخواستم بدونم قاضي حكمي ميدهد من هم حاضرم براي ان خانه ي جدا تهيه كنم و بارها واسطه فرستادم كه ميخواهد خانه بگيرم ولي او حاضر به برگشت نيست ناگفته نماند كه او براي مهريه اش شاكي شده . با تشكر چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ عصر
پاسخ: سلام. اولين و مهم‌ترين كاري كه بايد انجام دهيد، پرداخت نفقه است. براي ماه گذشته كه نبوده مبلغي را به حساب بانكي ايشان واريز كنيد و تا زمان دادگاه، هر ماه مبلغي را پرداخت كرده و فيش‌هاي بانكي را نگهداري نماييد. اگر اين كار را انجام دهيد، باقي ماجرا ساده‌تر خواهد شد. يعني اگر ايشان توانست دادگاه را متقاعد نمايد كه دليل قانع‌كننده‌اي براي ترك خانه داشته است، شما متهم نخواهيد شد كه در اين ماجرا مقصر مي‌باشيد و دادگاه نمي‌تواند به خاطر ترك نفقه شما را محكوم به زندان نمايد. بعد از اين‌كار، به دادگاه مراجعه نموده و «اظهارنامه تمكين» براي ايشان ارسال نماييد. به اين صورت كه دادگاه يك برگه A4 مخصوص در اختيار شما قرار مي‌دهد و در آن‌جا با محبت، دقت كنيد، با لحني كاملاً دوستانه و محبت‌آميز از ايشان درخواست نماييد كه به خانه بازگردند و اين را هم ذكر نماييد كه براي راحتي ايشان حاضر هستيد منزلي مستقل تهيه نماييد. اين اظهارنامه در پرونده شما ثبت مي‌گردد و بعداً در جلسات بعدي، حسن نيّت شما را ثابت خواهد نمود. ايشان يا به صورت رسمي به اظهارنامه شما پاسخ خواهد داد، يا مانند بيشتر موارد هيچ پاسخي ارسال نخواهد كرد. اين دو كار از نظر حقوقي لازم و فوري‌ست. اما نسبت به رفع اختلاف، يك نفر از اقوام خود را انتخاب كنيد كه بي‌طرفي او روشن باشد. يعني فردي غير از اقوام درجه اول خودتان. فردي مسنّ باشد بهتر. مثلاً عمه يا خاله يا مادربزرگ، فردي كه ريش‌سفيدي كرده و برود با خانم شما شخصاً صحبت كند. ترجيحاً دور از خانواده خودش. دوستانه صحبت نمايد و ببيند دقيقاً ايشان در دلش چه مي‌گذرد و چه توقعي دارد. اين روند براي حل دوستانه ماجرا خيلي خوب است. اگر مشكل جدّي بود سعي كنيد موافقت نمايند كه به يك مشاور خانواده به صورت حضوري مراجعه كنيد، فقط شما و ايشان به تنهايي. اگر از مسير مشاوره مسأله حل شود، بهترين گزينه خواهد بود. در صورتي‌كه اين موارد به جواب نرسيد، آن‌ وقت بايد وكيل بگيريد تا بتواند از حقوق شما در دادگاه دفاع نمايد. دادگاه پيچيدگي‌هايي دارد و قوانين دست و پا گيري كه فقط وكيل از عهده آن‌ها بر مي‌آيد. موفق باشيد.
سلام ببخشيد اون بدون اجازه خانه را ترك كرده و من الان يه خونه رهن كردم و چطور نفقه به اون تعلق ميگيرد مگه اون بدون اجازه منزل را ترك نكرده پس نفقه ديگه چيه .
اگه من در دادگاه بگم خونه گرفتم و از زنم بخوام بياد تو خونه جديد زندگي كند و اون حاضر نباشد بيايد ايا زن محكوم ميشود ايا قاضي به من حكم ازدواج مجدد بدون اينكه زنم را طلاق بدم را ميدهدپنج‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲:۴۵ عصر
پاسخ: سلام. البته كه با فرضي كه فرموديد نفقه به ايشان تعلّق نمي‌گيرد. اما اگر ايشان استشهاديه‌اي فراهم نمايد كه آسيب جسمي به ايشان وارد شده، حتي اگر اين استشهاديه دروغ باشد، اين احتمال وجود دارد كه بتواند خروج خود را توجيه نمايد. خصوصاً اگر وكيل بگيرد و وكيل از اين قبيل حيله‌ها استفاده نمايد. در هر صورت اگر قصد داريد از طريق دادگاه و به صورت حقوقي كار را پي‌گيري نماييد، بهتر است در همين ابتداي كار به صورت حضوري به وكيل مراجعه فرماييد.
يعني اگر كسي با جمع اسم خودش و مادرش و تقسيمش شد 3يا 6يا8يعني طالعش سعد نيست و نحسه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ عصر
پاسخ: به نظر شما مي‌شود طالع امامان معصوم ما عليهم السلام نحس باشد؟! اين‌ها ادعايي بيش نيست. شما نام مادر را فاطمه لحاظ كنيد و نام فرزند را حسن، ابجد بگيريد و تقسيم كنيد بر 12. 253 باقي‌مانده‌اش بر 12 چه مي‌شود؟! طبق روش طالع‌بيني كه اين كتاب‌ها مدعي آن هستند طالع آن مي‌شود نحس اصغر!!! كدام آدم دين‌داري مي‌پذيرد كه طالع يك امام معصوم ع نحس باشد؟! حالا به جاي حسن بگذاريد حسين. جمع ابجدي آن با نام مادر مي‌شود 263 كه باقي‌‌مانده آن بر 12 نحس اكبر را به دست مي‌دهد!!! آيا اين مقبول است؟! اصلاً كدام آدم عاقلي مي‌پذيرد كه سرنوشت يك انسان به اسم او متكي باشد؟! اين آن دنيايي مي‌تواند باشد كه خداوند انسان‌ها را براي امتحان دادن در آن خلق كرده است؟! يعني خداوند اختيار انسان‌ها را اين‌طور ضايع كند كه بعد جهنم و بهشت بفرستد؟! اين‌ها مبناي ديني و شرعي ندارد.
واقعااز ارشاد شما دلگرم شدم ...نگران شده بودم و به فكر تغيير اسم فرزندم بودم...ممنونمپنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ صبح
پاسخ: موفق باشيد. در پناه خدا.

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN