به نام خدا

فهرستتمام نظرات ارسال شده فرد

نظردهنده: [...ادامه پاسخ]
... ما روت‌سرورهاي پسيو مي‌توانيم داشته باشيم، همين‌چيزي كه الآن هم داريم، يعني اين‌كه سرور ما برود و DNSها را از سرورهاي جهاني بگيرد و در اختيار كاربران بگذارد. كاري DNSسروهاي معمول پاپ‌ها انجام مي‌دهند. خب اين سرعت دسترسي ما به سايت‌ها را افزايش مي‌دهد. اما اگر روت‌سرور فعال، به همان معناي روت‌سروري كه مدّ نظر شماست، اين به معناي اين است كه ما هم مي‌توانيم DNS تعريف كنيم و ساير روت‌سرورهاي دنيا و همچنين DNSسرورها از ما كپي كنند. يعني ما هم جزيي از متصل‌كننده‌هاي نام در حوزه‌هايي غير از ir بشويم. زيرا روت‌سرورها همديگر را مي‌شناسند و عمليات رپليكيت روي ديتابيس‌هاي هم انجام مي‌دهند و به محض اين‌كه در يكي از آن‌ها يك دامين تعريف شد، در باقي هم ثبت مي‌شود. هر چه ما اين قبيل خدمات را در داخل كشور راه‌اندازي نماييم، براي وقتي كه اينترنت جهاني مختل شود آمادگي بيشتري خواهيم داشت. تصور بفرماييد يك روز اينترنت ما را هم تحريم كنند و چند ارتباط اصلي ما را با شبكه جهاني مسدود نمايند، ما داخل كشور خود ارتباط را از دست نخواهيم داد و هاست‌هاي داخلي مي‌توانند به كاربران داخلي سرويس دهند. در هر صورت ما از گذشته دور روت‌سرور حوزه ir را داشتيم و تمام سرورهاي دنيا براي ترجمه دامين‌هاي ir‌ به اين سرور مراجعه مي‌نمايند. بحث سر com و net و حوزه‌هاي ديگر است. موفق باشيد.چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۴ عصر
پاسخ: (البته فراموش نكنيد اين خبري كه به آن اشاره داريد حاكي از راه‌اندازي يك روت‌سرور نيست، بلكه تنها يك كپي رسمي از آن است. يعني نمايندگي چند حوزه را از چند شركت دنيا مي‌گيرد و در ليست رپلكيت‌هاي آن شركت‌ها قرار مي‌گيرد، تا در صورت ثبت هر دامنه جديدي، آناً در اين سرور هم كپي شود! بنابراين همچنان غير از ir هيچ روت‌سرور مستقل ديگري در كشور نداريم!)

صفحه اصليبازگشت به صفحه نخست سايت نوشته‌ها1252طرح‌ها، برنامه‌ها و نوشته‌ها مكان‌ها89براي چه جاهايي نوشتم زمان‌ها32همه سال‌هايي كه نوشتم جستجودستيابي به نوشته‌ها از طريق جستجو وبلاگبا استفاده از سامانه پارسي‌بلاگ نماها2چند فيلم كوتاه از فعاليت‌ها آواها10تعدادي فايل صوتي براي شنيدن سايت‌ها23معرفي سايت‌هاي طراحي شده نرم‌افزارها36سورس نرم‌افزارهاي خودم معرفي6معرفي طراح سايت و آثار و سوابق كاري او فونت‌هاي فارسي66تعدادي قلم فارسي كه معمولاً در نوشته‌هايم استفاده شده است بايگاني وبلاگ1424نسخه محلّي از نوشته‌هاي وبلاگ خاندان موشّحبا استفاده از سامانه شجره‌ساز خاندان حضرت زادبا استفاده از سامانه شجره‌ساز فروشگاهدسترسی به غرفه محصولات فرهنگی
با اسكن باركد صفحه را باز كنيد
پيام‌رسان ايميل ذخيره
®Movashah ©2018 - I.R.IRAN